| کد خبر: 264710 |

واگن پارس مپنا سیستم ترمز واگن تولید خواهد کرد

مدیر عامل شرکت واگن پارس مپنا از ورود این شرکت به عرصه تولید سیستم ترمز واگن خبر داد.

تین نیوز

مرتضی ملانژاد در شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی و در حاشیه آیین انعقاد قرارداد ساخت ۳۰۰ دستگاه واگن لبه بلند با شرکت حمل و نقل چند وجهی مپنا و ۶۷۰ دستگاه سیستم ترمز برای شرکت فناوری ریلی مپنا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه واگن پارس طبق قرارداد باید این پروژه را طی پنج ماه اجرایی کند، اظهار کرد: خریدار این قرارداد ۳۰۰ دستگاهی یکی از شرکت های گروه مپناست.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ملانژاد با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، هر کدام ۲۰۰ دستگاه از این واگن ها تحویل داده ایم و امیدواریم که این تعداد نیز به سرعت تولید و تحویل شود، گفت: در قرارداد دوم، ۶۷۰ سیستم ترمز واگن تولید خواهد شد که تاکنون این سیستم همواره توسط شرکت های خارجی تولید و وارد کشور می شد.

ملانژاد افزود: در چهار سال اخیر یک شرکت ایرانی موفق به تولید این سیستم ها شد و بخشی از نیاز کشور را تحت پوشش قرار داد. اخیرا به دستور مدیرعامل گروه مپنا یکی از شرکت های مهندسی مپنا موظف شد که روی این پروژه کار کند.

وی تصریح کرد: پس از یک سال کار تحقیقاتی در این حوزه، نمونه ها به تایید راه آهن جمهوری اسلامی رسید و با توجه به نیاز بالای کشور به سیستم و مکفی نبودن ظرفیت تولیدکننده قبلی برای نیاز کشور، واگن پارس وارد عرصه تولید این محصول شد.

وی با بیان اینکه ارزش قرارداد این ۶۷۰ دستگاه، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم بخشی از نیاز کشور را تامین کنیم، اضافه کرد: این سیستم در کشور آلمان تولید می شود و هر ست حدود ۵ تا ۶ هزار یورو قیمت دارد و واگن پارس ۶۰ درصد پایین تر از قیمت نمونه خارجی، این سیستم را تولید خواهد کرد و تمامی قطعات نیز از داخل تامین می شود و تست ها مطابق استانداردها انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.