| کد خبر: 246707 |

◄ بابک احمدی: مپنا توان تولید 140 لکوموتیو را در سال دارد

متاسفانه دولت ها توجه کافی و وافی به موضوع توسعه حمل و نقل ریلی نداشتند.

تین نیوز

مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی مپنا از امکان تولید 420 دستگاه لکوموتیو در این شرکت به شرط اینکه منابع مورد نیاز توسط متقاضیان خبر داد و گفت: در صورت تامین منابع مورد نیز از سوی مشتریان که شرکت راه آهن هم یکی از آنهاست و همچنین دیگر متقاضیان، مپنا بدون هیچ محدودیتی می تواند این ظرفیت را اجرایی کند.

به گزارش تین نیوز بابک احمدی در گفت و گو با شبکه خبر، توضیح داد: متاسفانه در سال های گذشته، دولت ها توجه کافی و وافی به موضوع توسعه حمل و نقل ریلی کشور نداشتند و این سفارش گذاری ها ( سفارش ساخت لکوموتیو) اتفاق نیفتاده است.

وی با تایید وجود تقاضای انباشته شده در مورد تامین لکوموتیو، گفت: تقاضای انباشته ای روی میز است ولی قاعدتا این تقاضا که در سنوات گذشته به منصه ظهور نرسیده، بزرگترین مشکل آن، منابع نقدینگی مورد نیاز این توسعه بوده است.

او افزود: الان هم این منابع با محدودیت هایی روبرو است ولی با تمام این محدودیت ها بخش حمل و نقلی مپنا بر اساس ظرفیت های اعلامی، آمادگی دارد سالی 140 دستگاه لکوموتیو تولید کرده و به شبکه حمل و نقل ریلی تحویل دهد.

مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی مپنا با تاکید بر وجود ظرفیت عظیم اجرایی-تولیدی و انسانی در این شرکت، خاطرنشان کرد: ظرفیت انسانی و نیروهای متخصص و جوانی که در سال های گذشته در این صنعت به کار گرفته شدند بزرگترین ارزش و ثروتی است که ما در اختیار داریم  که نباید آن را از دست داد.

احمدی بیان کرد: اجازه ندهیم که این مغزهای متفکر و جوانان با استعداد به دلیل این که ظرفیت اشتغال برای آنان در این صنایع وجود ندارد یا از آنها گرفته شده است، از مرز و بوم ما خارج شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سه سال آینده امکان تولید 420 دستگاه وجود دارد یا خیر؟ گفت: قطعا این امکان وجود دارد به شرط اینکه منابع مورد نیاز توسط مشتریان که یکی از آنها هم راه آهنجمهوری اسلامی است و بقیه متقاضیان تامین شود. در این صورت ما بدون هیچ محدودیتی می توانیم این ظرفیت را اجرایی کنیم.

فیلم این گفت و گو را در ادامه ببینید:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیم رحمتی 0 0

    به نظر و با توجه به سابقه اینجانب در بخش تعمیر و نگهداری لکوموتیو ساخت لکوموتیو با چیزی حدود ۲۰ هزار قطعه نیاز به کارخانه جات تولیدی بسیاری جهت تولید قطعه دارد از انجاییکه توسعه خطوط ریلی در ایران حدود ۱۰ هزار کیلومتر است و دلیل دو اینکه کشورهای اروپایی و امریکایی و بسیاری دیگر از کشورها تولید لکوموتیو را از سال‌های قبل شروع نموده اند و ورود به این بخش با توجه به توانایی های موجود بدور از اندیشه و تفکر است شاید بهتر باشد ما به عنوان یک کشور تولید قطعه به این عرصه ورود کنیم . لازم به ذکر است توضیح و تعریف موضوعات نیاز به وقت و زمان بیشتری دارد .