| کد خبر: 245727 |

◄ توسعه ناوگان ریلی منوط به ایجاد ظرفیت

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران گفت: توسعه ناوگان ریلی منتاسب با نیاز‌ها و ظرفیت کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

تین نیوز

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران گفت: توسعه ناوگان ریلی منتاسب با نیاز ها و ظرفیت کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما محمد رجبی گفت: در دوره های زمانی فصلی به دلیل برخی مشکلات عرضه بلیت قطار محدود است و باید متناسب با افزایش تقاضا ظرفیت ایجاد کنیم میکردیم.

 رجبی با اشاره به اینکه در سال های گذشته تلاش شده در مجموعه شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری از واگن هایی که امکان بازسازی داشتند استفاده شود ، گفت: تعدادی از واگن ها به علت عمر بالا و نداشتن صرفه اقتصادی از چرخه بهره برداری خارج شدند و ظرفیت از بین رفته است و از طرفی هم تعداد ناوگان جدید چه دست دوم و چه وارداتی که وارد شبکه ریلی شده پاسخگوی نیاز شبکه نبوده است.

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران، خارج شدن ۶۰۰ واگن مسافری را از دلایل کمبود صندلی در بخش ریلی خواند و گفت: در گذشته از لوکوموتیو هایی استفاده می کردیم که نوع ساختار فنی آن ها به گونه ای طراحی شده بود که به ازای هر قطار ۱۲ سالن را میتوانستیم جا به جا میکردیم، اما اکنون لوکوموتیو ها با اینکه سرعت بالایی دارند، اما قدرتشان کمتر است و حدود ۸ سالن بیشتر نمیتوان با آن ها جا به جا کرد و همین باعث شده از تعداد سالن ها کاسته شود.

به گفته رجبی شرکت های بخش خصوصی که مالک واگن هستند و معاونت مسافری راه آهن تلاش می کنند تا مسافران بتوانند در دوره های زمانبندی شده بلند تری بلیت را تهیه کنند.

وی گفت: ما بین ۲۵ تا ۳۰ درصد اقلام تعمیرات و نگهداری در واگن هایی که به نام واگن های قطار شناخته می شوند هنوز باید از منابع خارجی تامین اعتبار شود و خرید آن ها زمان طولانی و ریسک خاص خودش را دارد و همین باعث شده ما متاثر از قیمت جهانی باشیم، از این رو ارقامی که وارد مدل های اقتصادی میشود سرمایه گذار را برای ادامه فعالیتش منصرف می کنند.

 رجبی افزود: ۹۰ واگن مسافری داشتیم که خودکشش بودند و حدود ۸ ماه بعد از کرونا زمین گیر شدند که تلاش ها برای استفاده مجدد از این واگن های مسافری ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.