| کد خبر: 265277 |

راهداری فارس هیچ گونه مسئولیتی در خصوص آزادراه شیراز اصفهان ندارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تا زمان دوره بازگشت سرمایه آزاد راه شیراز اصفهان هیچ گونه مسئولیتی در قبال این آزاد راه ندارد و تمام نواقصات موجود باید توسط شرکت احداث کننده رفع شود.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تا زمان دوره بازگشت سرمایه آزاد راه شیراز اصفهان هیچ گونه مسئولیتی در قبال این آزاد راه ندارد و تمام نواقصات موجود باید توسط شرکت احداث کننده رفع شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا راستیار در نشست مدیران پاسخگو استانداری فارس با حضور خبرنگاران اظهار کرد: استان فارس با داشتن ۲۱ هزار کیلومتر راه رتبه یک کشور را دارد که از مجموع راه های استان مسیر آزاد راهی نیز به طول ۲۱۲ کیلومتر اضافه شده است و تنها رینگ باقیمانده آزادراه شیراز به بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان بهسازی و روکش آسفالت شده است، افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به استان در سه فصل تخصیص اعتبارات به این اداره کل صورت گرفت که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بابت احداث و تکمیل راه های روستایی، ۳ هزار میلیارد ریال بابت نقاط حادثه خیز و چهار هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی استان در پیش نویس مصوبات سفر قید شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اظهار امیدواری کرد: با تصویب و ابلاغ این اعتبارات بتوانیم برنامه ریزی اجرایی را داشته باشیم.

راستیار در ادامه به موضوع رفع نقاط حادثه خیز جاده های استان اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته ۹۶ نقطه حادثه خیز جدید شناسایی شد که از این تعداد تاکنون ۵۶ نقطه اصلاح شد و پیش بینی می شود که با تکمیل نقاط حادثه خیز باقیمانده، باقی نقاط تا شهریورماه ۱۴۰۳ رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: میزان اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز استان سه هزار میلیارد ریال است که در مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس تخصیص این اعتبار پیش بینی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در ادامه تصریح کرد: طی سال جاری و گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد نگهداری راه های استان منعقد شد که به منظور مدیریت منابع، تجهیزات خط کشی توسط اداره کل راهداری استان خریدار شد و هم اینک ۹۰ درصد محورهای استان با دستگاه متعلق به این اداره کل خط کشی می شود.

راستیار اضافه کرد: با این اقدام ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط کشی راه های استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر ۲ تا ۶ درصد هزینه احداث یک راه برای نگه داری از آن است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به فرا رسیدن هفته حمل و نقل و راهداری، اظهار کرد: فعالیت های راهداری برای مردم قابل رؤیت است و در ایام های مختلف سال همچون ایام نوروز، راهداری زمستانه، بازگشایی مدارس، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر، جابجایی زائرین از مبادی شهرستان های استان حضور مستمر نیروها برای خدمت رسانی بارز است.

راستیار با اشاره به اینکه اداره کل راهداری استان فارس تعداد ۳۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین را برای عملیات در اختیار دارد، افزود: از ابتدای دی ماه تا پایان سال جاری تیپ زمستانه در سراسر جاده های استان حضور دارد و در ۱۰ روز پایانی سال گارد زمستانه و نوروزی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه استان فارس رتبه یک کشوری در حوزه ناوگان حمل و نقل با تعداد ۴ هزار و۲۰۰ ناوگان را دارد، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی ۶ هزار راننده فعال داریم که سهم جابجایی مسافران برون شهری این استان از طریق ناوگان برون شهری طی هشت ماهه نخست سال جاری افزون بر ۱۸ میلیون نفر بوده است.

راهداری هیچ گونه مسئولیتی در خصوص آزاد راه شیراز اصفهان ندارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در ادامه این نشست در خصوص آزاد راه شیراز _ اصفهان و اقدامات اجرایی در کمربندی شیراز، اظهار کرد: کلیه مراحل نگهداری از آزاد راه شیراز _ اصفهان در حوزه با شرکت احداث کننده است و باید تمام نواقص توسط شرکت رفع شود.

راستیار تاکید کرد: مجموعه راهداری اداره کل استان تا زمان دوره بازگشت سرمایه این آزاد راه هیچ گونه مسئولیتی ندارد و صفر تا صد عملیات لکه گیری، برف روبی محور و ایمن بودن محور با شرکت احداث کننده است.

وی خاطر نشان کرد: نظارت ها در این حوزه وجود دارد اما شرکت احداث کننده مکلف به اصلاح نواقص در این محدوده است.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس بر اساس دستور و تاکید رئیس کل دادگستری استان فارس مبنی بر رفع نواقص آزاد راه، ایجاد پایگاه های اورژانس، پلیس راه، ایستگاه های راهداری و مجتمع های خدمات رفاهی جزو مواردی است که احداث ساختمان های برخی از این مجموعه ها انجام شده است.

راستیار در خصوص دوربین های ثبت تخلف آزاد راه، خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات جانمایی ۲۴ دوربین ثبت تخلف در آزادراه جانمایی شده است و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان راهداری کشور و شرکت توسعه و ساخت آزاد راه های کشور تشریفات برگزاری برای انتخاب یک شرکت برای نصب دوربین ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: زمان بندی اعلام شده جهت نصب دوربین ها در آزادراه ۸ ماه آینده است و بهره برداری از دوربین ها شش ماه آینده است. اما در حال حاضر پلیس به صورت موردی از دوربین های سیار استفاده می کند تا کنترل سرعت انجام شود.

 نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان فارس، کمبود منابع و نیروی انسانی، عدم امکان راه اندازی اداره راهداری در ۶ شهرستان تازه تأسیس فارس، روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی استان از دیگر موضوعاتی بود که مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس به آنها اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.