| کد خبر: 216435 |

فاز سوم محور نایین انارک خور طبس در چند قدمی بهره‌برداری

فاز سوم طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضا به طول ۴۰ کیلومتر در حالی به مرحله بهره برداری نزدیک می شود که ۸۰ درصد آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. و ۸ کیلومتر باقیمانده نیز در هفته جاری زیر بارترافیک می‌رود.

تین نیوز

فاز سوم طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضا به طول ۴۰ کیلومتر در حالی به مرحله بهره برداری نزدیک می شود که ۸۰ درصد آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. و ۸ کیلومتر باقیمانده نیز در هفته جاری زیر بارترافیک می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)،با دستور و تاکید مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای معاونین، هشت کیلومتر باقیمانده از فاز سوم محور نایین انارک خور طبس با توجه به آماده بودن و با هدف تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات در هفته جاری بهره‌برداری می‌شود.  

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه محور نایین انارک خور طبس به طول ۲۵۶ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اصفهان می‌باشد اظهار کرد: این پروژه در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب واقع شده که جاده طریق‌الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان‌رضوی) را به بزرگراه دوبانده تبدیل می‌کند.  

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ و ملی موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ‌به‌رخ در این محور می‌شود. اذعان داشت:  پروژه محور نایین انارک خور طبس یکی از اولویت‌دارترین پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می شود که در سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین شروع شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این پروژه دارای چند فاز است که فاز اول و دوم آن در مجموع با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است. و فاز سوم آن که از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهرانارک می‌باشد به طول ۴۰ کیلومتر است که از این میزان تا کنون ۳۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۸ کیلومتر باقیمانده نیز آماده بهره‌برداری است.  

وی ادامه داد: این بخش که از کیلومتر ۳۰ الی ۳۸ محور را شامل می‌شود با هزینه ۱۰۰ میلیاد ریال، ۲۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۷ هزار تن آسفالت، یک دستگاه پل راه‌آهن با دهانه ۲۶ متر در این محور تکمیل شده است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه فاز چهارم پروژه مربوط به مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان است تشریح کرد: طول این مسیر ۳۰ کیلومتر است که مطالعات آن انجام شده و پس از تامین‌اعتبار و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.