| کد خبر: 206757 |

​توقف معاینه فنی خودروها به دلیل شیوع کرونا برعهده وزارت کشور است

​مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: دستور عدم اجرای معاینه فنی با توجه به شیوع ویروس کرونا باید از بالادست ابلاغ شود و ما به عنوان مجری نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: دستور عدم اجرای معاینه فنی با توجه به شیوع ویروس کرونا باید از بالادست ابلاغ شود و ما به عنوان مجری نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، «حسین مقدم» مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره وضعیت کاری مراکز معاینه فنی با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: ما یک شرکت خدمات‌رسان هستیم و باید خدمات را به شهروندان ارائه دهیم. با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تردد کلیه وسایل نقلیه مشمول، بدون معاینه فنی ممنوع است. این خودروها در صورت تردد روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. بدیهی است با توجه به این ضوابط موجود قطع خدمات مراکز معاینه امکان‌پذیر نبوده و در نهایت شهروندان متضرر خواهند شد.در حال حاضر خودرو داخلی ۹۳ و ما قبل خودروهای وارداتی ۲۰۱۵ و ما قبل مشمول معاینه فنی هستند و از سال ۹۹ خودروهای تولید ۹۴ نیز مشمول خواهند شد. 

او با تاکید بر اینکه به عنوان یک نهاد خدمات‌رسان موظف به ارائه خدمات هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه این تقاضا مبنی بر امکان استفاده شهروندان از خودروهای شخصی وجود دارد، در حال خدمات‌رسانی هستیم، اما تمهیدات بسیار گسترده‌ای انجام می‌شود تا رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام و از تسری ویروس کرونا در مراکز جلوگیری شود. 

مقدم در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعملی برای عدم اجرای معاینه فنی و یا به تعویق انداختن آن از بالادست و سازمان‌های دارای مسئولیت در این زمینه ابلاغ شده است، گفت: قاعدتا باید اینگونه باشد، چرا که این اقدام قانون مجلس بوده و متولی آن وزارت کشور است و در اختیار شهرداری تهران نیست. ما در شهرداری نمی‌توانیم برای قطع خدمات رسانی در زمانی خاص تصمیم گیرنده باشیم و چند دستگاه در این امر دخیل هستند؛ مردم به وسائل نقلیه وابسته‌اند، پلیس به عنوان ضابط اجرائی طبق قانون مسئولیت کنترل وضعیت معاینه فنی خودروها را  دارد و ما باید در راستای قوانین کشور خدمات معاینه فنی را ارائه دهیم. 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران گفت: ما در شهرداری تهران مجری هستیم و این یک مساله کشوری است و اکنون این موضوع در تمام کشور مطرح است. 

او با اشاره به افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی در ماه پایانی سال گفت: در سال جدید به واسطه مشمول شدن خودروهای تولید سال ۹۴ میزان مراجعات در روزهای انتهای سال افزایش یافته و قطعا این روال در ماه ابتدایی سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت. این روند کاملا عادی است و همیشه شاهد افزایش مراجعه به مراکز در اسفندماه هستیم. 

مقدم با تاکید بر اینکه با تمهیدات انجام شده در خصوص توسعه مراکز، افزایش شیفت کاری مراکز و ایجاد پراکندگی مناسب واحدهای سیار تک خطه معاینه فنی حتی در این روزها نیز ازدحام ویژه‌ای در مراکز نداریم، گفت: اکنون حداکثر حضور در مراکز معاینه فنی در ساعت پیک ۴۰ دقیقه است، در حالی که در سال‌های قبل در حدود ۸ ساعت و شاید بیشتر زمانبر بود. در حال حاضر شهر تهران از بضاعت ۵۶ خط معاینه فنی خودروهای سبک برخوردار است.

 اوبا بیان اینکه در مراکز معاینه فنی روزانه به حدود ۶ هزار مراجعه شهروندان پاسخ داده می‌شود، تصریح کرد: شهروندان در هنگام مراجعه با یکدیگر روبرو نمی‌شوند و در هر مقطع حداکثر ۲۰ نفر در سالن اصلی معاینه حضور دارند.

مقدم با بیان اینکه نمی‌توان احتمال انتقال ویروس کرونا را در مراکز نادیده گرفت، افزود: اما تمهیداتی از جمله تهیه دستکش یکبار مصرف، شست و شوی مدام مراکز در دستور کار است و صیانت از همکاران ما در مراکز معاینه فنی و جلوگیری از تسری ویروس به شهروندان در اولویت‌های مهم و اصلی ما قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.