| کد خبر: 93696 |

◄ بارگیری نخستین محموله ریلی در بندر امام

تین‌نیوز| نخستین محموله ریلی به وزن ۲۰ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) بارگیری و به مبادی مصرف در سمنان منتقل شد.
 
به گزارش تین‌نیوز، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به بهره‌برداری از پایانه ریلی حمل غلات که با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است، اظهار داشت: این پایانه با برخورداری از سه خط راه آهن به طول ۱۵۰۰ متر و چهار دستگاه باسکول ریلی با ظرفیت ۱۲۰۰ تن، امکان حمل و نقل کالاهای اساسی از جمله غلات را در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) فراهم آورده است.
 
رضازاده در ادامه افزود: با آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این پایانه ریلی، ضمن افزوده شدن بر ظرفیت ذخیره و نگهداری کالاهای اساسی با بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی، توان بارگیری ریلی محمولات فله بار افزایش یافته و جریان حمل و نقل این نوع محمولات از مجتمع بندری امام خمینی(ره) نیز روان‌تر شده و  شتاب می‌گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به احداث دو انبار  ۴۰۰۰ متری و یک سیلوی ۱۳ هزار متر مربع  با مشارکت بخش خصوصی در این پایانه اظهار داشت: به زودی با بهره‌گیری از این انبارهای تمام مکانیزه که بر اساس استانداردهای روز جهان طراحی و ساخته شده است، بالغ بر ۱۰۰ هزار تن ظرفیت انبارش مکانیزه انواع کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده‌های کشاورزی فراهم خواهد آمد.
 
به گزارش روابط‌عمومی بنادر و دریانوردی خوزستان، رضازاده با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای بهره‌گیری بهینه از ظرفیت حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری، گفت: با تمهیدات به کار گرفته شده و بهره‌برداری از این پایانه مکانیزه جدید الاحداث، نخستین محموله ۲۰ هزار تن دانه روغنی از طریق واگن به مبادی مصرف حمل گردید.
 
این پایانه با برخورداری از ۶ تسمه نقاله  سیار  و چهار دستگاه باسکول ریلی ویژه توزین واگن، امکان بارگیری و انتقال سریع محمولات فله بار را از این مجتمع بندری به سایر نقاط کشور تسهیل می‌کند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.