| کد خبر: 88860 |

◄ سطح راه‌های آذربایجان غربی زیر متوسط کشوری است

تین‌نیوز | بازدید مکرر معاونان وزیر راه و شهرسازی و تصویب بودجه‌های ریز و درشت از سوی آن‌ها بیانگر نیاز جدی راه‌های این استان به رسیدگی و ارتقا نسبت شرایط فعلی است. به طوری که طبق گفته یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی؛ راه‌های دسترسی آذربايجان غربی نسبت به ديگر استان‌های كشور در سطح ضعيف‌تری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، استان آذربایجان غربی از هفته گذشته مورد توجه بسیاری از مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. 

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های و سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در بازدید از راه‌هاي دسترسی آذربايجان غربی اظهار کرد: جاده‌های موجود در این استان نسبت به ديگر استان‌های كشور در سطح ضعيفی قرار دارند و همچنين مجموع توانی كه در بخش هاي مختلف وزارت راه و شهرسازی بكار گرفته شده است اعم از راه‌های روستايی، راه‌های ارتباطی مرزهای منطقه آذربايجان غربی پايين تر از متوسط كشوری است. اما اين مساله با در نظر گرفتن سرمايه‌گذاری ويژه‌ برطرف خواهد شد.

ميرشفيع در ادامه افزود: بزودی اجرای پروژه آزادراه تبريز - مرند - بازرگان كه توسط سرمايه گذار خارجی در مرحله اجرای قرارداد است شروع و دو قطعه از آزادراه اروميه - تبريز تا پايان سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

امیر امینی معاون اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در بازدید از محور تمرچین- پیرانشهر- نقده- محمدیار از اختصاص 800 میلیاردریال برای ساخت و ایمنی جاده‌های آذربایجان غربی خبر داد و گفت: 260 كیلومتر راه امن و استاندارد در شبكه راه‌های آذربایجان غربی ساخته می شود. سال گذشته 400 میلیارد ریال برای پروژه های حوزه راه هزینه شده و 400 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه برای مطالبات پیمانكاران پرداخت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از شروع دوباره طرح ساخت محور تمرچین- پیرانشهر- نقده- محمدیار خبر داد و گفت: در حال حاضر 260 كیلومترآزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی در محدوده راه‌های استان احداث می‌شود. با توجه به كوهستانی و سخت گذر بودن این محور باید طرح كلی از مرز تمرچین تا محمدیار به طول 90 كیلومتر طراحی و اجرا شود و مشاركت سرمایه گذاران محلی برای شروع دوباره این طرح می‌تواند راه‌گشا باشد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « 100 میلیارد ریال برای حذف هفت نقطه پرحادثه در محور ارومیه- اشنویهاز تخصیص یافت.» خاطرنشان کرد: قیر موردنیاز جهت اصلاح نقاط پرحادثه محور ارومیه- اشنویه به ارزش 30 میلیارد ریال تامین خواهد شد.

به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی برنامه جامعی برای ارتقا سطح راه‌های دسترسی استان آذربایجان غربی در نظر دارد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.