| کد خبر: 85671 |

معاون حمل‌و‌نقل ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد:

◄ لزوم توجه به افزایش نرخ پارکینگ در تهران

تین‌نیوز| معاون حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران از لزوم توجه به افزایش نرخ پارکینگ‌ها خبر داد و گفت: هزینه ایجاد پارکینگ در کلان‌شهری چون تهران بسیار بالا است.

به گزارش تین‌نیوز، سید جعفر تشكری‌هاشمی، با اشاره به این‌که هزینه ساخت پارکینگ در جنوب و شمال شهر تفاوت فاحشی دارد، گفت: در جنوب شهر بالغ‌بر 50 تا 60 میلیون تومان و در شمال شهر‌ 90 میلیون تومان است.

وی با بیان این‌كه یكی از موارد اساسی در ایجاد ترافیك، گردش‌های بی‌مورد خودروها برای پیدا كردن جای پارك است، افزود: می‌توان از ظرفیت‌هایی نظیر استفاده از معابر زیرسطحی و نیز مشاركت بخش خصوصی به جهت احداث پارکینگ‌های طبقاتی در تهران بهره بگیریم.

به گفته وی، رئیس شورای شهر پیشنهاد 30 درصدی نرخ پارکینگ‌ها با توجه به نرخ تورم در دو سال گذشته را در صحن علنی شورا مطرح کرد.

روز گذشته در حالی موضوع افزایش نرخ پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفت که در دو سال گذشته این نرخ ثابت بوده و افزایشی نداشته است.
 
در ادامه رئیس كمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در ارتباط با این موضوع، گفت: نرخ پاركینگ‌ها برای سه محدوده داخل طرح ترافیك، محدوده زوج و فرد و خارج از محدوده زوج و فرد قیمت‌گذاری شد که بر اساس این دسته‌بندی نرخ توقف در محدوده طرح گران‌تر و خارج از محدوده زوج و فرد ارزان‌تر در نظر گرفته‌شده است.

احمد دنیامالی با اشاره به این نکته که نرخ‌گذاری بر اساس نوع مسقف و روباز متغیر است، تصریح کرد: پاركینگ‌ها از نظر مسقف یا غیرم سقف بودن نیز دسته‌بندی می‌شوند، پاركینگ‌های مسقف نرخ بالاتری در این طرح را  به خود اختصاص می‌دهند و پاركینگ‌ها بر اساس ارائه خدمات عمومی باید از نرخ مصوب شورا تبعیت كنند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.