| کد خبر: 85597 |

معاون فرمانداری تهران سخنان چمران را تکذیب کرد:

◄ افزایش نرخ کرایه حمل‎و‌نقل عمومی به شورای حل اختلاف ارجاع نشده است

تین‌نیوز| معاون فنی عمرانی فرماندار تهران از افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی درون شهری با نظر وزارت کشور بر اساس قانون خبر داد.

غلام‌حسین آرام در گفت‌وگو با تین‌نیوز، ضمن اعلام این خبر افزود: فرمانداري تهران مصوبه افزايش كرايه‌هاي حمل‌و‌نقل عمومي را به شوراي حل اختلاف ارجاع نداده و منتظر تصميم‌گيري وزارت‌كشور در اين ارتباط است.

وي با اشاره به هزينه‌هاي بالای نگهداری ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي كلانشهرها به‌ویژه تهران، تصريح كرد: مصوبه شوراي شهر تهران در ارتباط با افزايش 15 درصدي نرخ كرايه‌هاي تاكسي و اتوبوس و افزايش 25 درصدي قيمت بليت‌هاي مترو با توجه به هزينه‌هاي فعلی این بخش، منطقي به نظر مي‌رسد و احتمال تاييد آن دور از ذهن نیست.

آرام در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: در صورت مغايرت اين مصوبه با سياست‌هاي دولت، این مصوبه رد و به هيات حل اختلاف ارجاع مي‌شود.

روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در اظهار‌نظری گفته بود: شورای حل‌اختلاف نرخ جدید کرایه حمل‌و‌نقل عمومی را تصویب و ابلاغ کرده است.

مهدی چمران با اشاره به این‌که پس از جلسات متعدد و ارائه مدارک و مستندات مبنی بر افزایش مخارج و هزینه‌های حمل‌و‌نقل عمومی و مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی هیات حل اختلاف با افزایش این نرخ‌ها موافقت کرد.
 
وی گفت: مصوبه شورای شهر درباره افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس‌ها و 23 درصدی مترو در هیات حل اختلاف با حضور دو قاضی و نمایندگان مربوطه بررسی و تایید شد.
 
چمران افزود: سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شرکت مترو باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداکثر اوایل اردیبهشت ساز و کار اعمال نرخ‌های جدید مصوب را اجرایی کنند.

گفته‌های رئیس شورای شهر در حالی منتشر شد که فرماندار تهران در مصاحبه‌ای روز 25 فروردین سخنان معاون فنی و عمرانی خود را مورد تائید قرار داده و گفته بود، فرمانداری در انتظار وزارت کشور برای اعلام نرخ جدید کرایه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی می‌ماند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.