| کد خبر: 77574 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ تفاوت ایمنی ریلی با سایر شقوق حمل و نقل

تین نیوز | مدیرکل راه‌آهن شمال با اشاره به ضرورت ارتقاء ایمنی در ایستگاه های راه آهن گفت: ایمنی در حوزه حمل و نقل ریلی با ایمنی در سایر شقوق متفاوت است.

یوسف گران پاشا در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه تعداد سوانح ریلی نسبت به جاده یک به پنجاه است، گفت: وقتی شرکت های حمل و نقلی ریلی از ایمنی صحبت می کنند مسئله آرامش خانواده ها در خصوص مسافران و راحتی سفر برای آنها مطرح است.

وی ابراز داشت: در حوزه مسافر خوشبختانه هم سال گذشته و هم سال جاری تصادفی در صنعت حمل و نقل ریلی نداشته ایم. در حوزه بار حمل و نقل ریلی نیز شاید زمان حمل، طولانی باشد اما حجم انبوه و ایمنی که وجود دارد در سایر شقوق دیده نمی شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال عنوان داشت: در حالی که 65 در صد مسیر راه آهن شمال از داخل روستاها می گذرد و یکی از سوانح ریلی برخورد عابر با قطار است با تمهیدات اندیشیده شده، این مقوله امروزه کنترل شده است.

وی بیان داشت: احداث زیر گذر عابر پیاده، نصب تابلوهای هشدار دهنده بین مسیرهای جاده ای و ریلی، فعالیت های فرهنگی با همکاری سازمان صداو سیما استان، ارائه پکیج های های آموزشی برای مدارس کنار ریل تنها بخشی از  کارهای راه آهن شمال در حوزه تامین ایمنی ریل بوده است.

گران پاشا با بیان اینکه این راه آهن آمادگی های لازم در خصوص گرمایش، اعزام نیروی نجات و تامین ذخیره غذایی مسافران حادثه دیده را برای شرایط ویژه دارد، بیان داشت: برای زمستان ناحیه ما مطابق هر سال براساس دستورالعمل موجود فعالیت های لازم را انجام داد لذا ما توانستیم در حالی که مسیرهای فیروزکوه و هراز در چند روز گذشته بسته بودند به مردم خدمت رسانی کنیم.

گفتنی است قرار است هفته ایمنی راه‌آهن از امسال برای اولین بار از 24 تا 30 بهمن نامگذاری شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.