| کد خبر: 75774 |

افزایش ۱۰۰۰برابری هزینه‌های حمل‌ونقل هوایی مقابل رشد۲۰۰برابری قیمت بلیط هواپیما

وبلاگ تین‌نیوز، علی عابدزاده| رئیس سازمان هواپیمای کشوری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی، اصلاح ضوابط و مقررات، نوسازی ناوگان هوایی از مهم‌ترین نیازهای توسعه صنعت هوانوردی کشور است٬ گفت: در 30 سال گذشته به بهانه حمایت از مردم و کنترل قیمت‌ها، صنعت هوانوردی کشور را به طرف ورشکستگی سوق دادیم و این مساله عقب‌ماندگی‌های زیادی را در این بخش به ما تحمیل کرده است.
 

به‌ گزارش تین‌نیوز از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ علی عابدزاده افزود: 30 سال پیش قیمت بلیت تهران- مشهد بین 600 تا 700 تومان بود اما اکنون 200 برابر افزایش یافته، در حالی که هزینه‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی هزار برابر شده‌است.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی با تاکید بر اینکه در کشور ما فقط 30 درصد صنعت هوانوردی این صنعت شناسایی و از ظرفیت‌های آن استفاده شده‌است٬ گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص، تشویق بخش خصوصی داخلی و خارجی برای انجام سرمایه‌گذاری در این صنعت و ایجاد رقابت سالم در حوزه هوانوردی بسترهای لازم برای پویایی صنعت حمل و نقل هوایی کشور عنوان کرد.

وی بر ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت در صنعت هوانوردی کشور در شرایط تازه بین‌المللی تاکید کرد و گفت: بی‌شک ایجاد تحول در ساختارهای فروش خدمات با رویکرد استفاده از مدل‌های موفق بین‌المللی، توسعه صنعت هوانوردی کشور را تسریع می‌کند.

عابدزاده، طرح آزادسازی قیمت بلیت هواپیماها را به‌عنوان نخستین گام در مقررات‌زدایی خواند و افزود: بدون توجه به صنعت حمل‌ونقل به‌ویژه بخش حمل‌ونقل هوایی، توسعه اقتصادی میسر نیست.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به نامهربانی‌های شرق و غرب و تحریم‌های ظالمانه در صنعت حمل و نقل هوایی گفت: در سه دهه گذشته، سه نسل هواپیما وارد ناوگان هوایی جهان شده‌است که ما از آن بی‌نصیب بوده‌ایم.

وی یادآور شد: در 10 سال گذشته به علت افزایش رقابت بین شرکت‌های هوایی، سود سالیانه صنعت حمل و نقل هوایی جهان از پنج درصد به سه درصد کاهش یافته‌است.

عابدزاده با بیان اینکه ایران می‌تواند نقش کلیدی در منطقه ایفا کند٬ گفت: ایران در مرکز جهان قرار گرفته به طوری که با هشت ساعت پرواز از ایران، 80 درصد فرودگاه‌های جهان قابل دسترسی است. این درحالی است که سالیانه 150 میلیون مسافر در منطقه از سوی شرکت‌های هوایی کشورهای خلیج‌فارس و ترکیه جابجا می‌شود که سهم شرکت‌های ایرانی از این میزان بسیار ناچیز است.

وی اظهار داشت: ضعف شرکت‌های هوایی و زیرساخت‌های فرودگاهی سبب شده‌است آنها نتوانند در بسیاری از مسیرها که هم‌اکنون نیز متقاضیان زیادی دارد، پرواز برقرار کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایران در بلندمدت به 500 هواپیمای مسافری نیاز دارد٬ گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور باید بستر لازم برای محل توقف این هواپیماها را فراهم کند.

وی گفت: اگر شرکت‌های هوایی هواپیماهای بردمتوسط در اختیار داشته باشند، پروازهای هوایی بین 40 فرودگاه داخلی افزایش می‌یابد؛ در حالی که کمبود منابع مالی و تحریم‌های ظالمانه نگذاشت این صنعت همگام با هوانوردی جهان توسعه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قوانین صنعت هوانوردی کشور مربوط به 40 سال پیش است٬ گفت: نمی‌توان این صنعت را با استناد به آنها اداره کرد و از این رو دولت و مجلس شورای اسلامی به عنوان دو بازوی مهم باید زمینه را برای تصویب قوانین صنعت هوانوردی کشور فراهم کنند.

عابدزاده از آماده بودن پیش نویس قوانین و مقررات تازه صنعت هوانوردی کشور خبر داد و گفت: انتظار داریم در برنامه ششم توسعه بتوانیم قوانین و مقررات صنعت هوانوردی کشور را تغییر دهیم تا این صنعت همگام با پیشرفت‌های آن در دنیا با قوانین خاص خود اداره شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه فضای داخلی و بین‌المللی برای توسعه صنعت هوانوردی آماده‌است و باید از این فرصت مناسب برای توسعه صنعت حمل ونقل هوایی استفاده کنیم

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    افزایش ۱۰۰۰برابری هزینه‌های حمل‌ونقل هوایی مقابل رشد۲۰۰برابری قیمت بلیط هواپیما این جوک را به عنوان بهترین لطیفه سال ۱۳۹۴ به خاطر می سپارم