| کد خبر: 74494 |

◄ رونمایی از پروژه‌های مدیریت اطلاعات هوانوردی ایران

 تین نیوز | دیتا بیس اطلاعات هوانوردی و محصولات کاربردی دیجیتال برای نخستین بار در صنعت هوانوردی کشور رونمایی شد.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز سعید اکبری امروز در مراسم رونمایی از نقشه عملیات ناوبری تولید داخل در شرکت فرودگاه‌های کشور، اظهار داشت: ایجاد سیستم یکپارچه به منظور تضمین جریان اطلاعات مورد نیاز ناوبری هوایی در راستای ایمنی، هماهنگی و کارایی عملیات هوانوردی از کلیدی‌ترین عناصر در ایمنی هوانوردی محسوب می‌شود لذا داشتن مدیریت به‌روز و پویا در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به رونمایی از چهار نقشه مدیریت اطلاعات هوانوردی WAC (اطلاعات توپوگرافی و هوانورد)، ONC (نقشه ناوبری هوایی) ، ENR chart  (نقشه راه‌های هوایی) و ETOD  (اطلاعات و داده‌های مربوط به کلیه موانع زمینی و مصنوعی) برای نخستین بار در کشور گفت: نداشتن نقشه WAC  سال‌ها به عنوان کاستی در جداول منطقه‌ای خاورمیانه برای ایران ثبت شده بود.
 
وی با بیان اینکه نقشه WAC دربرگیرنده اطلاعات توپوگرافی و هوانوردی است گفت: پروژه مذکور برای اولین بار با استفاده از تخصص کارشناسان داخلی بر خلاف سایر کشورهای منطقه، در هفت شیت براساس تقسیم‌بندی ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) تهیه شده است.
 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه نقشه‌های ONC که برای ناوبری هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای اولین بار در ایران در هشت شیت تولید شده است، گفت: نسخه‌های پیشین موجود در ایران از نسخه‌های قدیمی کشور آمریکا در دوران قبل از انقلاب بود.

وی در خصوص سیستم ETOD  گفت: این پایگاه داده شامل اطلاعات و داده‌های مربوط به تمامی موانع زمینی و مصنوعی در محدوده فرودگاه‌های بین‌المللی کشور با مشخصات خاص و تعیین شده از سوی ایکائو است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به نقشه ENR chart گفت: نقشه راه های هوایی کشور یکی از نقشه های الزامی مندرج در انکس 4 است که شامل کلیه اطلاعات راه های هوایی مورد نیاز جهت پروازها است که با تلاش و همت متخصصان داخلی این نقشه در فرمت GEODATABASE برای اولین بار در کشور تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه این نقشه‌ها نه تنها در کشور بلکه در منطقه کاربرد اساسی دارد، گفت: این عمل نماد کامل اقتصاد مقاومتی و درون‌زا است و ما را به کشورهای صاحب تکنولوژی در این باره بی‌نیاز می‌کند.

اکبری مهمترین دستاورد این پروژه را نزدیک شدن صنعت حمل و نقل هوایی و دانشگاه برشمرد و گفت: علاوه بر مزایای این پروژه، می‌توانیم برای سازمان‌های خصوصی که این نقشه‌ها را تولید می‌کند درآمدزایی داشته باشیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.