| کد خبر: 72121 |

دبیر کمیته زیرساخت ها، سوخت و حمل و نقل ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد:

◄ جابجایی ۱.۵ میلیون زائر ایرانی در قالب ۳۰ هزار سفر زمینی / هیچ کمبودی برای بازگشت زائران نداریم

تین نیوز | دبير كميته زيرساخت ها، سوخت و حمل و نقل ستاد مركزی اربعين با بیان اینکه " 1.5 میلیون زائر ایرانی به منظور حضور در مراسم اربعین حسینی طی این مدت در قالب 30 هزار سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای جابجا شده اند" تصریح کرد: هيچ گونه كمبودي از لحاظ وسيله نقليه برای بازگشت زائران وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي، محمدجوادعطرچيان مديركل دفترترانزيت و پايانه‌هاي مرزي و دبير كميته زيرساخت ها، سوخت و حمل و نقل ستاد مركزي اربعين با اشاره به پایان یافتن تقریبی سفرهای اربعین اظهار داشت: تاكنون 80 درصد كل ناوگان حمل ونقل برون شهري كشور با حدود 30 هزار سفر به پايانه هاي مرزي مهران، شلمچه و چزابه كار جابجايي زائرين اربعين حسيني را انجام دادند. امسال حدود 1.5 ميليون زائر ايراني از سه مرز زميني استان هاي ايلام و خوزستان به عتبات عاليات اعزام و در يك دوره محدود زماني از مرزهاي سه گانه كشور جابجا شدند.

وی افزود: برنامه ريزي براي سفر زائرين در ايام اربعين به كربلا و نجف از حدود يكسال پيش در ستاد مركزي اربعين انجام و ضمن بهسازي و آسفالت راه دسترسي ايلام  - مهران و پايانه مرزي مهران، مسير مهران به پايانه، چهار بانده و روشنايي آن تكميل شده همچنين در مرز مهران گيت هاي گذرنامه به 96 گيت افزايش يافت.

دبير كميته زيرساخت ها، سوخت و حمل و نقل ستاد مركزي اربعين بیان داشت: در مرزهاي چزابه و شملچه نيز تعداد گيت هاي گذرنامه به 48 گيت افزايش و راههاي منتهي به سوسنگرد- بستان - چزابه بهسازي و آسفالت گرديد و همچنين سالن مسافري جديد نيمه تمام شلمچه به طور موقت زودتر از موعد مورد بهره برداري قرار گرفت.

 مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان با اعلام اين خبر كه تعداد پروازهاي هواپيمايي به كربلا، نجف و بغداد در طي اين مدت به بيش از 720 پرواز و حدود 200 هزار صندلي افزايش يافت، افزود: تعداد قطارهاي مسافري از خرمشهر به تهران نيز به پنج قطار روزانه ارتقا و سرويس منظم كشتي مسافربري از خرمشهر به بصره و بالعكس برقرار گرديد كه اين اقدامات با  هماهنگي سازمان هواپيمايي كشوري، راه‌‌آهن جمهوري اسلامي ايران و سازمان بنادر و دريانوردي انجام گرفت.

وي يادآور شد: علاوه بر آن هفت جايگاه سوخت سيار در مسيرهاي منتهي به اين مرزها با كمك شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي مستقر و اتوبوسهاي شهرداريهاي كشور ، به ويژه شهرداري تهران و وسايل نقليه سپاه، بخشي از جابجايي زائرين را در اين ايام در دو طرف برعهده داشتند.

دبير كميته زيرساخت ها، سوخت و حمل و نقل ستاد مركزي اربعين افزود: جابجايي زائران اربعين حسيني امسال با تلاش و همت خود مردم و همكاري وزارت راه وشهرسازي، وزارت كشور، وزارت امورخارجه، سازمان حج و زيارت، شهرداري‌ها، سپاه، نيروي انتظامي، صدا و سيما و ساير سازمان هاي ذي‌ربط  و همچنين تلاش خستگي ناپذير رانندگان حمل و نقل برون شهري و درون شهري كشور در استان هاي ايلام و خوزستان به صورت باشكوهي برگزار شد.

عطرچيان تاكيد کرد: امروز يكشنبه 15 آذرماه تعداد قابل ملاحظه‌اي از ناوگان حمل ونقل عمومي اتوبوس در مرز مهران آماده خدمت‌رساني و جابجايي زائران بوده و هيچگونه كمبودي از لحاظ وسيله نقليه وجود ندارد و نظارت كافي و لازم به صورت لحظه‌اي در مرز حاكم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.