| کد خبر: 6852 |

سهم ۵۰ درصدی هواپیمای ۱۵۰ نفره در بازار هوایی ایران

تین نیوز |  دبیر همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره گفت: بیش از ۵۰ درصد بازار آینده ایران مربوط به این رنج از هواپیما است که در ایران انتخاب شده است.
 
مهدی مجیدی‌فر دبیر همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره، گفت: مطالعات بازار نشان می‌دهد تا 20 سال آینده بیش از 50 میلیارد دلار هزینه هواپیما برای خرید وجود دارد که اگر هزینه نگهداری نیز به آن اضافه شود بیش از 100 میلیارد دلار هزینه در این بخش وجود خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه در این بازار بزرگ بازار جذاب‌تری نیز وجود دارد، افزود: رده هواپیمای میانی بین 120 تا 200 نفره در این بازار بزرگ بازار جذاب‌تری دارد و تعریف پروژه طرح هواپیمای 150 نفره به عنوان طرح کلان ملی نیز بر همین اساس بوده است.
 
دبیر همایش مدیریت فناوری تصریح کرد: طرح کلان هواپیمای 150 نفره با عنوان جت 150 پلاس به معنای ظرفیت بالای 150 نفره طراحی شده و ظرفیت آن بر مبنای همین مسئله بین 150 تا 200 نفر خواهد بود.
 
مجیدی‌فر به بخشی از جزئیات این هواپیما اشاره کرد و گفت:‌ برد هواپیمای 150 نفره بین 3500 تا 4000 کیلومتر خواهد بود و بیش از 50 درصد بازار آینده ایران مربوط به این رنج از هواپیما است که در ایران انتخاب شده است.
 
وی در مورد آخرین وضعیت این هواپیما، اظهار داشت: این هواپیما در فاز طراحی مفهومی است و با حمایت شورای عتف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محور و دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی اصفهان و پارک فناوری استان فارس به عنوان همکار طراحی می‌شود.
 
دبیر همایش مدیریت فناوری با بیان اینکه فاز طراحی مفهومی این پروژه تقریبا به انتها رسیده است، یادآور شد: ما همکاری خوبی در این بخش در دانشگاه داشته‌ایم و سازمان صنایع هوایی نیز بر کار نظارت می‌کند و در جریان امور قرار گرفته است.
 
مجیدی‌فر در پایان با اشاره به اینکه این پروژه، پروژه خوبی از نظر همکاری دولت، دانشگاه و صنعت محسوب می‌شود، اشاره کرد: این پروژه بزرگ ترین طرح کلان از نظر نیروی انسانی و هزینه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • taher 0 0

    کلیه این طرحها روی کاغذ خواهد ماند. زیرا موتورهای. از خارج کشور وپنل الکتریک والکترونیک وناوبری ان از کشورهای غربی باید تامین گردد وانها هم به همین راحتی به ما قطعات بروز وجدید نخواهند داد ودر ضمن مجبور می شویم پنل ووسایل ماشین سمند را روی هواپیما ببندیم. ورود هواپیما با سن کم بهترین را ووقت تلف نکردن به نفع کشور بوده وهمزمان روی طرح ها کارکردن خوب خواهد بود. به امید در امدن این هواپیما با شرایط موجود برای کشور خوب نخواهد بود. پروژه فوق هدر دادن وقت پول خواهد بود. وبه سرنوشت هواپیمای ۱۴۰ انتونوف مبتلا خواهد شد.