| کد خبر: 64174 |

◄ کابوس سوخو!

تین نیوز | با وجود تمام اظهار نظرهای کارشناسان در خصوص خرید هواپیمای شرقی، اما همچنان خبرهای منتشره در رسانه های مختلف به خصوص رسانه های روسی حکایت از تمایل برخی متولیان به خرید هواپیمای روسی دارد، به طوری که اواخر مرداد ماه امسال با دیگر خبری از  قول وزیر حمل و نقل روسیه منتشر شد که طی آن ماکسیم ساکولوف گفته بود: کشورش در حال مذاکره با ایران برای فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت 100 به این کشور است.
 
ماکسیم ساکولوف در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تحویل هواپیماهای سوخو سوپرجت 100 به ایران وجود دارد گفت: تا آن جایی که می دانم این مذاکرات در حال انجام است.
 
وی افزود: عرضه نه فقط این هواپیماها بلکه هر وسیله نقلیه و ماشین آلات دیگر به ایران سودآور است زیرا علاقمندی همکاران ایرانی ما را افزایش می دهد.
 
ساکولوف گفت سال گذشته در جریان نشست وزرای حمل و نقل کشورهای ساحلی دریای خزر  موضوع همکاری با ایران به مذاکره مقامات دو کشور گذاشته شد و حتی هیئت ایرانی از بندر اولیا در آستاراخان بازدید کرد.
 
به گفته وی ایرانی ها با علاقمندی زیاد از زیرساخت های این بندر از جمله مجموعه ای که هم اکنون عملیاتی شده و برای حمل کالا به ایران مورد استفاده قرار می گیرد بازدید کردند.

دیدگاه کاربران تین نیوز را در مورد این خبر در زیر بخوانید:

1- سوخو ۱۰۰ به زودی در «آسمان»!

2- ما ایرانی ها کی می خواهیم از گذشته عبرت بگیرم؟ هنوز با گذشت سالها که بر اثر بی تدبیری قجرها با آن قراردادها نگین داغ ما ایرانی ها تازه است، هنوز زخم جدایی آن 17 شهر ناحیه قفقاز از ایران بر دل ما جوانان ایران روز به روز تازه تر می شود. هنوز نمی توانیم سهم 50 درصدی خزر که معلوم نیست به چند درصد رسید را از یاد ببریم، نیروگاه اتمی بوشهر و فروش اس 300 مصداق قراردادهای روسی است. پس چه اصراری به قرارداد با این کشور معلوم الحال است؟ اگر می خواهید صداقت روس ها را ببینید سری به شرکت هواپیمایی ملی روسیه ارفلوت بزنید که از انواع بویینگ و ارباس پر شده است.

3- احتمالا به زودی محدودیت های نامنصفانه وضع شده در زمان تحریم ها جهت خرید هواپیما لغو خواهد شد و یا به نحو چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. از این رو روسها در تلاشند از این دوران گذرا حداکثر بهره برداری را ببرند. چرا که با لغو تحریم ها دیگر محصولات هوایی آنها خصوصا در زمینه هواپیماهای مسافری توان رقابت با نمونه های غربی را نخواهد داشت. هر گونه عجله در خرید هواپیما مسافربری از روسیه اشتباه بزرگی است.
خرید هواپیمای مسافربری از روسیه در شرایط فعلی و خصوصا با سابقه پرواز مسئله دار و مرگ آفرین این هواپیماها در ایران اشتباه بزرگی است و افردی که چنین اشتباهی مرتکب شوند منافع ملی را قربانی خواسته ها و اهداف شخصی و گروهی خود کرده اند.

4- امان از پورسانت و کمیسیون که چشم اهل بصیرت را نیز گاهی کور می کند!
سوابق توپولف و یاک و انتونف و الیوشین روسی فقط جت سوخو را کم داشت که انشاالله با ورود این هواپیمای بی بدیل کم نظیر به آمار سوانح کشور نام این تابوت نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.
آیا این هواپیما در شرکت ایروفلوت یا ایر یونیون ویا سیبر روسیه هم به کار رفته یا فقط یک مشتری خواهد داشت آن هم  ایران! تا کی مردم ایران باید پاسخگوی ورشکستگی صنایع روسیه باشند؟ آیا نسل آینده به این همه همت والا و این مدیران چه خواهد گفت؟
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.