| کد خبر: 58132 |

موفقیت ایران درمذاکرات هسته ای نتایج مثبت در عرصه های گوناگون خواهد داشت

تین نیوز | معاون امور توسعه مدیریت منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه حرکت های سیاست خارجی با حمایت رهبر معظم انقلاب و مردم به بارنشست، گفت: موفقیت در مذاکرات هسته ای نتایج مثبت در بخش های گوناگون برای ملت ایران به همراه خواهد داشت.

علی یزدانی شامگاه سه شنبه در حاشیه همایش تجلیل از صنعتگران برتر استان البرز درجمع خبرنگاران، افزود: حرکتی که درعرصه سیاست خارجی اتفاق افتاد تلاش بی وقفه 22 ماهه تیم هسته ای کشور به عبارتی سربازان گمنام و شجاع دولت تدبیر وامید بود که با فراز و نشیب هایی که داشت و با حمایت مقام معظم رهبری و مردم امروز به بارنشست.
 
وی اضافه کرد: این تحول و اقدام در ادامه راه با توجه به حفظ منافع نظام و مردم که رییس جمهوری نیز برآن تاکید کردند در جهت حفظ عزت ملی و اقتدار کشور بود.
 
وی خاطرنشان کرد: این توافق درجهت خروج از رکود، کاهش هزینه ها، تعامل منطقه ای برای نظام، صادرات غیرنفتی، ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور و بستر مناسب سرمایه گذاری برای همه سرمایه گذاران درجهان موثر خواهد بود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت موفقیت در مذاکرات را باب مثبتی برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور ذکرکرد و افزود: نشاط و شادابی و روحیه مضاعف برای کار وتلاش بیشتر درجهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر امید به وجود آمده است.
 
یزدانی درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص وضعیت صنعت دراستان البرز نیز گفت: به تازگی نامه ای ازسوی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز به وزیر صنعت، معدن وتجارت برای مشکلات صنعت گران، معدن کاران، اصناف، بازرگانان نوشته شده و دراین خصوص ازطرف وزیر محترم دستور ویژه برای ساماندهی واحدهای بدون پروانه دراستان البرز و با مسائل بازرگانی، محدوده موارد اکتشافی دربخش معدن ، ساماندهی واحدهای صنعتی ومشکلاتی که دارند صادرشده است.
 
وی گفت: همچنین درراستای حمایت از واحدهای تولیدی ومصوبات دولت و نکاتی که دربخش البرز به دلیل ظرفیت های ویژه ای که استان در منابع انسانی، زیرساخت ها، نزدیکی به پایتخت کشور دارد به طور وی‍ژه دیده می شود و همچنین 9 شهرک صنعتی با سه رده صنعتی، دربخش صنایع غذایی، قطعات خودرو و صنایع دارویی و بهداشتی رتبه یک تا سه کشور، استان بسیار مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری است.
 
وی گفت : امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه صنایع پایدار واشتغال بیشتر دراستان البرز باشیم.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز نیز دراین همایش گفت: استان البرز از رشد 500 درصدی سرمایه گذاری برخوردار است.
 
ایرج موفق افزود: درسال گذشته 520میلیارد تومان سرمایه گذاری دراستان البرز انجام شده است که شاهد رشد و شکوفایی خوبی بوده ایم. در بخش صدور پروانه نیز 140درصد رشد داشتیم.
 
موفق همچنین به جذب شش سرمایه گذار خارجی دراستان البرز ذکر کرد افزود: با توجه به ظرفیت های ویژه استان البرز توانستیم درچند ماه گذشته این سرماهیه گذاران را دراستان جذب کنیم.
 
وی گفت : درحال حاضر بیش ازسه هزارو 500واحد صنفی و معدنی دراستان البرز دارای مجوز هستند و درحال حاضر نیز بیش ازیک هزار مجوز جدید الصدورنیز دراستان البرز داریم که دارای پیشرفتهای خوبی هستند
 
موفق یادآورشد: استان البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت گزینه خوبی برای جذب سرمایه گذاری است که با توجه به اینکه درحال حاضر مجوزی درتهران صادرنمی شود اما دراستان با توجه به شرایط خاص خود این مجوز ها با رعایت ضوابط صادرمی شود
 
دراین همایش از تعدادی ازصنعتگران نمونه استان البرز تقدیرشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.