| کد خبر: 57419 |

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ آزمون، ملاک ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی نباشد / لزوم تغییر آیین نامه ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی

تین نیوز | عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تاکید کرد: باید نحوه ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی  از روش برگزاری آزمون جدا شود و تخصص فردی و رتبه بندی نیز ملاک قرار گیرد.    

سیده فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به برگزاری آزمون تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا اظهار داشت: باید روش ثبت شرکت های حمل و نقل از شرکت در آزمون برای اخذ مجوز برای شروع کسب و کار جدا شوند زیرا در این شرایط هر شرکت قائم به فرد مدیرعامل می شود.

وی افزود: با توجه به تخصصی بودن حرفه حمل و نقل بین المللی برگزاری آزمون برای محک فعالان و متولیان این امر شاید نیاز باشد، اما مشروط بر اینکه جواز کار بر مبنای تخصص افراد، صادر و کنترل شود تا ورود و خروج نفرات به شرکت حمل و نقل دچار معضلات فعلی نشود.

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران تصریح کرد: متاسفانه یک بازار سیاه با سرقفلی های کلان برای شرکت های حمل و نقل بین المللی ایجاد شده است؛ به طوری که شخص پس از قبولی در آزمون، شرکت خود  در برابر  پیشنهادهای وسوسه انگیز تا 90 درصد سهم، واگذار و پس از دو سال همان 10 درصد را تحویل مالک جدید می دهد. 

مقیمی با تاکید بر اینکه "باید تغییری در آیین نامه ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی ایجاد شود" گفت: نیازی به جستجو در الگوهای بیرونی نیست و می توان از الگوهای منطقی داخلی همچون سایر اصناف و بر اساس رتبه بندی (grade) و تخصص فردی استفاده کرد.

این فعال حمل و نقل و ترانزیت کشور با اشاره به نحوه ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی در کشورهای بلغارستان و ترکیه اذعان کرد: ثبت شرکت در سایر کشورها بر اساس ضمانت ها و آگاهی شخص نسبت به حرفه ترانزیت صورت می گیرد و یک راننده به دلیل دانش کافی با داشتن دو دستگاه کامیون نیز قادر به انجام این کار با مجوز صدور بارنامه و CMR است.

وی در پایان با اشاره به نحوه برگزاری آزمون و منابع امتحان خاطرنشان کرد: فرد متقاضی ثبت شرکت حمل و نقل باید اطلاعات کاملی در خصوص قوانین حمل کالا، ترانزیت، کنوانسیون ها، انجمن ها، تجهیزات و اطلاعات فنی خودرو سنگین و جغرافیای سیاسی و اقتصادی داشته باشد.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد عیقرلو 0 0

    سلام ودرود برا بانوی محترم در اقتصاد کشور موارد مطرح شده بسیار مهم است لطفا این مهم از طریق مراجع قانونی حل شود چون سازمان مجری هست با تشکر عیقرلو