| کد خبر: 49534 |

شهردار تهران:

تنها راه جهش در کشور اعتماد به مدیریت شهری است

تین نیوز | شهردار تهران گفت: تنها راهی که دولت می تواند به رسالت اصلی خودش بپردازد و کشور را به سمت جهش پیش ببرد، این است که به مدیریت شهری اعتماد کند.

محمدباقر قالیباف در نشست مشترک شهرداران کلان‌شهرهای کشور که در شهرداری تهران برگزار شد، بر ضرورت ایجاد انسجام در مدیریت شهری شامل مجموعه شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور تاکید کرد.

وی افزود: از این رو باید بخشی از کارهایی که وقت دولت را گرفته است به درستی به مدیریت شهری منتقل شود.

قالیباف موضوع دولتی شدن مدیریت شهری را طرح مساله ای جدی و خطری بزرگ برای مجموعه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها توصیف کرد و گفت: بیش از هر چیز برای حل این چالش به انسجام در مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند هستیم.

وی افزود: حتی در مجلس شورای اسلامی نیز شاهد هستیم خود دوستان نگاه مثبتی به شوراها ندارند که این چالش بزرگی به شمار می رود.

شهردار تهران گفت: برداشت های صورت گرفته از قانون اساسی مبنی بر قائل بودن به شوراها به عنوان یک مجموعه صرفا نظارتی، نمی تواند مدیریت شهر منسجمی را پیش ببرد.

قالیباف افزود: ما در حوزه مدیریت شهری باید خودمان منسجم باشیم که بتوانیم این را به سیاستگذاران منتقل کنیم و بگوئیم تنها راهی که دولت می تواند به رسالت اصلی خودش بپردازد و کشور را به سمت جهش پیش ببرد، این است که به مدیریت شهری اعتماد کند.

وی گفت: اگر این کار انجام نشود، شیب حرکت برای دولتی کردن شهرداری ها بیشتر خواهد شد و این به مصلحت مدیریت شهری و پیشرفت کشور نیست.

شهردار تهران ادامه داد:مدیریت شهری باید بخشی از بار اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زا و پیشرفت متکی به داخل را به طور جدی به دوش بکشد.

قالیباف گفت: وقتی از اشتغال‌زایی و مشاغل کوچک سخن می گوئیم، محور مشاغل کوچک شهرداری ها هستند و دولت باید به بحث های ملی و کلان این موضوع بپردازد.

وی تصریح کرد: در ابعاد مختلف سلامت، بهداشت، آموزش و پرورش، مالیات و عوارض باید مدیریت شهری به عنوان مبنای کار قرار گیرد.

شهردار تهران گفت: مدیریت شهری بیش از هر زمان دیگری به انسجام و حرکت نیاز دارد اگر در این زمنیه منفعل باشیم، شوراها و مجموعه مدیریت شهری که بیش از یک دهه از عمر آن ها می گذرد سیر نزولی خودشان را طی می کنند و شاید وضع خوبی در افق آینده نداشته باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.