| کد خبر: 49091 |

تامین ناوگان ۳۰ تا ۵۰ نفره راهکار رونق فرودگاه‌های کوچک /

دلایل ادامه فعالیت فرودگاه‌های زیان‌ده / تنها ۴ فرودگاه سودده هستند

تین نیوز | مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در امور فرودگاه‌ها با بیان اینکه تاثیر فرودگاه در رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) یک امر ثابت شده است، گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور بار زیان‌ده بودن فرودگاه‌هایی را که اقتصادی نیستند به دوش کشیده است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین اسفندیاری درباره توجیه وجود فرودگاه‌های زیان‌ده در کشور با بیان اینکه از بین ۵۴ فرودگاه کشور حدود چهار فرودگاه سودده هستند گفت: گرچه بسیاری از فرودگاه‌های کشور از منظر درآمد و هزینه‌ زیان‌ده هستند اما در تمامی کشورهای دنیا فرودگاه یک عامل توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار محسوب می‌شود و برای اینکه مراکز استان‌ها و شهرهای مهم از فعالیت‌های اقتصادی برخوردار باشند منابع لازم برای احداث و اداره این فرودگاه‌ها از طرف دولت‌ها تامین می‌شود تا فرودگاه فعال باشد و از کنار آن فعالیت اقتصادی منطقه رونق پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه تاثیر فرودگاه در رشد تولید ناخالص داخلی  (GDP)یک امر ثابت شده است، افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور بار زیان‌ده بودن فرودگاه‌هایی که اقتصادی نیستند را به دوش کشیده است.
 
مشاور مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و گردشگری توجیهی برای وجود فرودگاه‌های زیان‌ده در مراکز استان یا مراکز مهم است گفت: در بخش کلان مدیریتی باید به منظور جبران زیان‌ این فرودگاه‌ها، برای شرکت فرودگاه‌های کشور تامین اعتبار شود.
 
اسفندیاری تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور تلاش می‌کند تا فرودگاه‌هایی را که در مراکز استان و مناطق مهم زیانده هستند عملیاتی نگه دارد تا سایر بخش‌ها از عملیاتی بودن فرودگاه بهره‌مند شوند.
 
وی ادامه داد: برای اقتصادی کردن فرودگاه‌ها مسئولان مختلف از جمله مدیران فرودگاهی، مسئولان بخش‌های گردشگری، استانداران و سایر دستگاه‌های ذیربط در امور فرودگاهی باید هماهنگ باشند تا از طرح‌هایی در زمینه‌های توسعه گردشگری و حمل‌و‌نقل هوایی برخوردار شوند.
 
لزوم تامین ناوگان ۳۰ تا ۵۰ نفره برای فعالیت فرودگاه‌های کوچک
 
مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، کمبود ناوگان مناسب را یکی از اصلی‌ترین عوامل غیراقتصادی بودن فرودگاه‌ها دانست و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ناوگان بدنه باریک در کشور بسیار محدود است اما یکی از راه‌های فعال کردن فرودگاه‌های کوچک افزایش ناوگان بدنه باریک است چراکه فعالیت ناوگان پهن پیکر و بدنه متوسط برای فرودگاه‌های کوچک و کم‌مسافر صرفه اقتصادی ندارد.
 
وی یکی از راه‌های فعال کردن فرودگاه‌های کوچک را استفاده از هواپیماهای کوچک (۳۰ تا ۵۰ نفره) دانست و گفت: از طریق این هواپیماها امکان جابجایی بیشتر مسافران بین فرودگاه‌های شهرستان‌ها با فرودگاه‌های مراکز استان‌ها و پس از آن ارتباط بین فرودگاه‌های مراکز استان‌ها با فرودگاه‌های اصلی کشور برقرار می‌شود؛ در این شرایط مسافران مناطق کم جمعیت‌تر می‌توانند به راحتی بین فرودگاه‌های اصلی کشور جابجا شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.