| کد خبر: 49077 |

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان:

تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای بدنه سازی میدان جلوخان مسجد جامع اصفهان

تین نیوز | مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: برای بدنه سازی میدان جلوخان مسجد جامع اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است .

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شهرداری اصفهان، حسین جعفری، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: برای بدنه سازی میدان جلوخان مسجد جامع اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

حسین جعفری در این باره اظهارداشت: یکی از طرح های تعریف شده در فاز دوم پروژه میدان امام علی (ع) اصفهان، میدان جلوخان مسجد جامع است كه اكنون در مرحله تملك و آزادسازي قرار دارد.

وی تصریح کرد: در واقع احیای میدان امام علی(ع) در دو میدان اصلی و میدان جلوخان طراحی شده و ميدان جلوخان مسجد جامع بخشي از ميدان امام علي(ع) به شمار می رود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت حفظ ۵۴ اثر ارزشمند تاریخی در میدان امام علی(ع)، افزود: وجود ۱۴ مسجد، حمام شیخ بهایی، عصار خانه، سراها، کاروان سراها و کنیسه‌ها اهمیت این پروژه را دوچندان کرده و نوع برخورد با این پروژه حفاظت، نگهداری و مرمت از ابنیه تاریخی است و شهرداری تنها ساختمان های زائد که برخی به صورت متروکه درآمده، تملک می کند تا جلوخان ۲ هکتاری را احیا کند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بدنه شرقی این میدان در حال اجرا است و امیدواریم که امسال کل بدنه میدان جلوخان را در شمال و غرب میدان امام علی(ع) احیا می کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه مسجد جامع با حفظ بازار تاریخی در این میدان قرار خواهد گرفت و در مقابل آن مسجد کمرزرین خودنمایی خواهد کرد، ادامه داد: در مجموع در صدد هستیم ساماندهی خوبی را در این بخش انجام دهیم.

وی یکی از نیازهای این پروژه را ساخت پارکینگ دانست و گفت:در این رابطه عملیات احداث چند پارکینگ در محور کمرزرین در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان یادآور شد: برای احیای بدنه میدان، مغازه های در مسیر طرح که شامل طلافروشی ها و طلاسازی ها هستند به اطراف میدان جلوخان منتقل می شوند، ضمن اینکه محل های جدیدی نیز برای آنها پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: برای بدنه سازی میدان جلوخان مسجد جامع اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است .

جعفری ابراز امیدواری کرد: بدنه های میدان جلوخان مسجدجامع تا پایان سال اجرا و به اتمام برسد تا سال آینده نیز کف سازی های آن را انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کف سازی میدان جلوخان مسجد جامع از نوع سنگ انجام می شود، خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری، جلوخان مسجد جامع تقدیم مردم اصفهان می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.