| کد خبر: 48009 |

◄ کاهش ۵۷ درصدی استفاده مسافران نوروزی از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای

 تین نیوز | استقبال مسافران برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای کشور حد فاصل 25 اسفند93 تا 14 فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل با اختلاف بیش از 9 میلیون و 600 هزار نفری نزدیک به 57 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، معاون دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با یکی از رسانه ها  از جابجایی 615 هزار سفر در ایام تعطیلات نوروز 94 ( از 25 اسفند 93 تا 14 فروردین امسال) توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری جاده ای خبر داد و گفت: تعداد مسافران جابجا شده طی این مدت 7 میلیون و 450 هزار نفر بوده است.
 
وی با بیان اینکه" 59 درصد مسافران از طریق اتوبوس، 24 درصد با مینی بوس و میدل‌باس و 17 درصد نیز توسط سواری کرایه‌ها جابجا شده‌اند" یادآور شد: در نوروز امسال 20 هزار و 500 اتوبوس، 38 هزار و 800 دستگاه مینی‌بوس و 38 هزار دستگاه سواری کرایه حمل‌ونقل برون‌شهری برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده بود.

این درحالی است که طبق گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در مدت مشابه سال گذشته از 25 اسفند تا 11 فروردین سال گذشته،  59 درصد از مسافران جابه جا شده در جاده ها از طریق وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری با اتوبوس كه غالباً از نوع ويژه بودند، سفر کرده اند. همچنین 26 درصد با مينی بوس و ميدل باس و 15 درصد نيز با سواری كرايه به مسافرت رفتند که این میزان بیش از یک میلیون سفر با ناوگان حمل ونقل جاده ای است که تعداد 17 میلیون و 145 هزار نفر را شامل می شود.

همچنین تعداد ناوگان نسبت به مدت گذشته هیچ گونه کاهش یا افزایشی نداشته است و با 97 هزار و 300 نفر دستگاه به کار خود ادامه داده است.

این گزارش بیانگر کاهش 57 (56.55)درصدی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای است. در این میان متقاضیان استفاده از سواری کرایه بین شهری نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته و در مقابل از سهم مسافران مینی بوس و میدل باس کاسته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصریان 0 0

    به نظر می رسد تیتر درست نباشد بنده آمارها را نمی دانم ولی قضاوت کارشناسی می نمایم کاهش ۵۷ درصدی یعنی میزان مسافر عمومی کمتر از نصف شده است که بعید است صحیح باشد ظاهرا سهم وسایل نقلیه عمومی در مسافرت نوروزی جاده ای در سال گذشته ۵۹ درصد بوده و امسال به ۵۷ درصد رسیده است یعنی سهم این وسایل دو درصد کاهش یافته است و در مقابل سهم سواری شخصی دو درصد بالا رفته است