| کد خبر: 47745 |

◄ کدام آزادراه‌ها در سال ۹۴ به استان تهران اضافه می‌شوند؟

تین نیوز | مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن معرفی پروژه های  آزادراهی در دست اقدام استان برای سال 94 گفت: برای شروع ساخت مجموع آزادراه های مذکور به اعتبار اولیه ای حدود 3000 میلیارد تومان نیاز است.

فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به آزادراه های در دست اقدام برای سال 94 اظهار داشت: احداث کنارگذر جنوب استان تهران به طول 160 کیلومتر که یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی در سطح حمل و نقل جاده ای کشور است امسال در دست ساخت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این آزادراه با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در چهار فاز عملیاتی می شود. که اجرای فاز اول حدفاصل سه راه چرم شهر تا تقاطع آزادراه حرم تا حرم و محدوده حد فاصل تهران حسن آباد قم به طول 40 کیلومتر امسال بعد از تعطیلات نوروزی انجام خواد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از ساخت  آزادراه پاک دشت به سمت جاده پردیس بومهن در سال 94 خبر داد و گفت: این پروژه در تقاطع قطعه قم-گرمسار به جاده خاوران متصل می شود و سپس به سمت جاده دماوند فیروزکوه امتداد می یابد و به کنارگذر جنوبی بومهن متصل خواهد شد.

واحدی یادآور شد: این آزادراه به طول 70 کیلومتر و مورد مطالعه و امکان سنجی قرار گرفته است و در مسیر اخذ مجوزهای دولتی برای شروع عملیات عمرانی در سال جاری هستیم. زیرا پس از افتتاح قطعه قم-گرمسار، مسیرهای منتهی به ورامین، جاده خاوران و تهران-فیروزکوه از ترافیک بالایی بر خوردار شده اند لذا این مسیرها نیز باید ارتقا یابند و به آزادراه تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: روند اداری ساخت این این آزادراه در حوزه معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و حوزه ساخت آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تا حد زیادی پیش رفته است و طبق دستور شخص وزیر راه و شهرسازی قرار است ساخت این کریدور از مبدا شهر صنعتی چرمشهر تا جاده فیروزکوه به صورت یکجا به بخش خصوصی واگذار شود تا ترافیک محدوده سه راه افسریه، شریف آباد و سه راه پاکدشت از میان برداشته شود و همچنین یک اتصال مناسب از آزادراه حرم تا حرم به جاده فیروزکوه و استان های خراسان شمالی و گلستان نیز پدید آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه بیان داشت: مطالعات کنارگذر پاکدشت به طول 30 کیلومتر نیز به اتمام رسیده و در حال بررسی انتخاب نوع ساخت بر اساس آزادراه یا بزرگراه با جذب سرمایه بخش خصوصی هستیم. همچنین12 کیلومتر از کمربندی دوم تهران یا اسماعیل آباد از سه راهی سیمان در جاده خاوران تا اتصال به آزادراه تهران- قم در محدوده واوان به طول 40 کیلومتر به صورت شش خطه توسط دولت ساخته شده و ما بقی آماده واگذاری به بخش  خصوصی است.

واحدی در پایان به کنار گذر جنوبی بومهن به طول 30 کیلومتر با هدف از اتصال به شهر آب سرد تا حد فاصل جاده فیروزکوه اشاره کرد و یادآور شد: برای ساخت مجموع آزادراه های عنوان شده به اعتبار اولیه نزدیک 3000 میلیارد تومان نیاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.