| کد خبر: 43626 |

قطار شهری محمدیه - قزوین راه‌اندازی می‌شود

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در قزوین گفت: در راستای ۲ بانده کردن خط راه‌آهن تهران-قزوین قطار شهری محمدیه به قزوین راه‌اندازی می‌شود.
 
عباس آخوندی در مراسم افتتاحیه 10 هزار واحد مسکن مهر استان قزوین با اشاره به قدمت تاریخی استان قزوین، اظهار داشت: استان قزوین در طول تاریخ همواره مهد علم و دانش و آگاهی بوده است؛ از این رو استان قزوین نقش بسیار مهمی در تولید علم و فرهنگ در کشور ایفا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه نکته که استان قزوین از موقعیت استراتژیکی برخوردار است، افزود: قرار گرفتن استان قزوین در کنار پایتخت و برخورداری از شهرک‌های صنعتی و همچنین وجود شاه‌راهای مواصلاتی سبب شده تا در استان قزوین یک موقعیت استراتژیک در کشور پیدا کند؛ از همین رو ارتقای کیفیت زندگی مردم قزوین و اجرای طرح‌هایی در راستای رفاه حال شهروندان باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شهرک مهرگان استان قزوین که یکی از بزرگترین پروژه‌های موفق مسکن مهر کشور است، بیان کرد:‌ در کنار تأمین مسکن باید کیفیت زندگی ساکنان و خدمات زیربنایی نیز مورد توجه قرار گیرد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به حمل و نقل اشاره کرد. شهرک مهرگان با ظرفیت بیش از 140 هزار نفر در آینده بسیار نزدیک با جمعیت بسیاری مواجه خواهد بود؛ از این رو تأمین امکانات رفاهی ساکنان آن باید در اولویت قرار گیرد.
 
آخوندی تأمین امنیت را نخستین و مهمترین وظیفه در راه تأمین رفاه شهروندان مهرگان دانست و افزود: امنیت از مهمترین فاکتورهایی است که باید در جامعه نهادینه شود؛ در کنار امنیت خدمات رفاهی همچون خدمات آموزشی، درمانی، ورزشی و بهداشتی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
 
وی درباره طرح‌هایی که در مسکن مهرگان وجود دارد، تصریح کرد: اجرای طرح عظیم ساخت و ساز همچون مسکن مهر نواقصی را نیز به همراه دارد زیرا تمام پیمانکاران آن در یک سطح توانمندی قرار ندهند؛ از این رو مشکلاتی نیز در برخی از پروژه‌های مسکن مهر بوجود آمده است که با برنامه‌ریزی مسئولان به زودی برطرف می‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی مهمترین مشکل شهرک مهرگان را آسانسورهای مسکن مهر دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه ساکنان مسکن مهر مشکل آسانسورها و خرابی آنها است. همچنین چند مشکل دیگر نیز در شهرک مهرگان استان قزوین مشاهده شده که به صورت ویژه به آن رسیدگی می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.