| کد خبر: 36287 |

خط ۳ بی. آر. تی مشهد در ۷۵ درصد از مسیر خود قابل اجرا نیست

تین نیوز | رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خط 3 بی.آر.تی این شهر در 75 درصد از مسیر خود قابل اجرا نیست و معضلات بلوار طبرسی برای مردم این مسیر ایجاد می‌شود.
 
غلامحسین صاحبی در ارتباط با احداث خط 3 سامانه اتوبوس‌های تندرو در مشهد اظهار داشت: خط 3 بی.آر.تی مشهد با طول 25 کیلومتر به تصویب شورای شهر مشهد رسیده که از شهرک شهید رجایی آغاز و به انتهای الهیه ختم می‌شود.
 
وی افزود: مسیری که برای این خط تعریف شده از مسیرهای پرتردد و پر ترافیک کلانشهر مشهد بوده و عرض معابر در این مسیر به‌ویژه در بلوار قرنی، میدان شهدا، خیابان نواب صفوی و بلوار امامیه بسیار کم است.
 
صاحبی بیان داشت: متاسفانه فکری برای تملک و تعریض این مسیر در نظر نگرفته شده و با این حال خط 3 بی.آر.تی نیز با مصوبه شورای شهر اجرایی می‌شود که قطعا معضلات اساسی را مانند خط یک بی.آر.تی در بلوار طبرسی ایجاد می‌کند.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امکان اجرای خط 3 بی.آر.تی در 75 درصد از مسیر در نظر گرفته شده وجود ندارد و با این شرایط فعلی به هیچ وجه امکان اجرا وجود ندارد و در صورت اجرا، معضلات ترافیکی بسیار زیاد و نارضایتی مردم را به همراه می‌آورد.
 
صاحبی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این خط با خط 3 قطار شهری مشهد همپوشانی دارد، تصریح کرد: اجرای خط 3 بی.آر.تی فقط تا زمان بهره‌برداری خط 3 قطار شهری مشهد کارایی دارد و بعد این خط با 150 میلیارد تومان هزینه باید جمع می‌شود یعنی عملا 150 میلیارد تومان از پول مردم شهر مشهد را هزینه پروژه‌ای می‌کنیم که به هیچ وجه کارشناسی نیست و در نهایت هیچ سودی برای مردم شهر مشهد ندارد.
 
گفتنی است خط 3 بی.آر.تی مشهد از شهر شهید رجایی آغاز و بعد از طی مسیر از بلوار مصلی، خیابان نواب صفوی، حرم مطهر، میدان شهدا، میدان فردوسی، بلوار معلم و بلوار امامیه در نهایت به الهیه شهرک غرب منتهی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.