| کد خبر: 32709 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ اجرای آزمایشی طرح " خط سفید " در تهران / فقر فرهنگی؛ عامل ایجاد اختلال در ترافیک پایتخت

تین نیوز | بزرگ ترین پروژه فرهنگی ـ ترافیکی پایتخت، تحت عنوان پروژه "خط سفید به عنوان زبان هدایت" از ابتدای سال 94 در سطح معابر شهر تهران اجرایی خواهد شد، این خبر در حالی منتشر شد که چندی است این طرح در دو منطقه 6 و 8 تهران مرحله آزمایشی خود را پشت سر می گذارد.

به گزارش تین نیوز، این پروژه در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی با محوریت ترویج، تبلیغ و نمادسازی خط سفید است که مدیریت شهری آن را به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا و ارتقای فرهنگ نظم و انضباط و قانون گرایی طراحی کرده است.
 
طرح پروژه خط سفید با همکاری پلیس راهور تهران به اجرا گذاشته خواهد شد زیرا پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران همپای شهرداری، در ایجاد نظم و انظباط در سطح شهراهتمام داشته و دارد. 

شهرام جبارزادگان، معاون آموزشی شرکت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این زمینه به تین نیوز گفت: ساماندهی ترافیک شهر تهران متاثر از دو مولفه مهم و تاثیرگذار سخت افزار و نرم افزاری است که شهرداری تهران پس از انجام اقدامات لازم در بخش نخست، اینک توجه و به کارگیری ملزومات نرم افزاری را در دستور کار قرار داده است.

جبارزادگان در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به شبکه های بزرگراهی، تعریض خیابان ها و راه اندازی و تکمیل خطوط مترو و BRT در تهران، آنها را از جمله دستاوردهای مهم شهری دانست و افزود: امروزه مشاهده می کنیم که نسبت 60 به 40 استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاملا نسبت عکس پیدا کرده و مردم اقبال خوبی به استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی از خود نشان می دهند.

وی تصریح کرد: با نگاهی گذرا در می یابیم آنچه که باید در ایجاد امکانات شهری به کار می رفت طی یک دهه اخیر در شهر تهران ایجاد شده و دلیل اینکه چرا مشکل ترافیک در این کلانشهر کماکان پا برجاست چیست؟

معاون آموزش شرکت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه "متاسفانه در بخش نرم افزاری این حوزه با مشکل فرهنگ سازی رو به رو هستیم" گفت: موضوع ارتقای فرهنگ از اهمیت ویژه ای برخورداراست؛ به علت عدم هماهنگی در بحث آموزش و فرهنگ سازی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و این امر باعث شده تا با تمام تلاش های صورت گرفته، به نتیجه لازم در بخش نرم افزاری دست پیدا نکنیم.

وی با اشاره به موارد 12 گانه مسائل موجود بر سر راه فرهنگ سازی و آموزش بهینه شهروندان، تاکید کرد: فقر فرهنگی عامل بسیار مهمی در ایجاد اختلال در ترافیک شهرهاست که علاوه بر آسیب به فرد، در حوزه کلان بر ترافیک و تضییع حقوق همشهریان تاثیر سویی می گذارد.  

جبارزادگان در ادامه افزود: طرح اصلاح رفتار ترافیکی در دو منطقه 6 و 8 تهران در حال اجراست که در راستای آن، زیر ساخت های ترافیکی، خط کشی معابر سواره و پیاده، تکمیل پروژه سیستم هوشمند و اصلاح هندسی معابر شهری در دستور کار قرار گرفته و قطعا این طرح به زودی در دیگر مناطق شهر تهران نیز آغاز خواهد شد و امسال و سال 94 ادامه خواهد یافت. 

وی همچنین با پرداختن به موضوع آموزش شهروندان در توجه به زیر ساخت های موجود ترافیکی اظهار داشت: قطعا پیش از آموزش و اطلاع رسانی نمی توان مردم را مورد بازخواست قرار داد.

این مقام مسوول از اجرای طرح در محدوده پل دوم حافظ خبر داد و گفت: با اجرای این طرح رانندگان بر روی پل یاد شده مجاز به خروج از خطی که در آن در حال حرکت هستند نبوده و در صورت اقدام به چنین کاری، طبق قانون انحراف به چپ، با آنها برخورد خواهد شد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.