| کد خبر: 30221 |

بازگشایی مرز سومار زمینه‌ساز افزایش تجارت کرمانشاه – دیالی / آمادگی صدور خدمات فنی مهندسی به عراق را داریم

تین نیوز | رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه، بازگشایی مرز سومار را زمینه ساز توسعه و افزایش سطح تجارت بین دو استان کرمانشاه و دیالی عراق عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب افزایش سطح صادرات ما نیز خواهد شد و آمادگی صدور خدمات فنی مهندسی در همه زمینه‌ها به کشور عراق را داریم.
 
رضا رحیمی، پیش از ظهر چهارشنبه در نشست فعالین اقتصادی استان کرمانشاه با هیئت تجاری از دیالی عراق بر راه‌اندازی و فعال شدن مرز سومار تاکید کرد و آن را زمینه‌ساز افزایش مبادلات تجاری بین دو استان کرمانشاه و دیالی عراق دانست.
 
مرز سومار کرمانشاه را به مناطق مرکزی و جنوبی عراق وصل می‌کند
وی افزود: هم‌چنین بازگشایی این مرز زمینه ساز تحرک و پویایی صادرات استان خصوصا به مناطق میانی و جنوب عراق است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه این آمادگی را دارد که علاوه بر مبادلات کالایی، خدمات فنی و مهندسی را در تمام بخش‌ها به کشور عراق صادر کند.
 
وی  افزود: ما از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی برخورداریم و توانایی صدور آن را به کشور عراق دارم.
 
۶۰۰ میلیون صادرات به عراق مربوط به استان کرمانشاه است
رحیمی با بیان اینکه سال گذشته صادرات سه میلیارد دلار از مرزهای کرمانشاه به کشور عراق، صادرات صورت گرفته است گفت: از این مقدار ۶۰۰ میلیون تومان آن کالاهای تولیدی استان بوده است.
 
وی بازگشایی مرز سومار را زمینه‌ساز رشد و ارتقای تجارت و خصوصا صادرات استان عنوان کرد که باعث پویایی در صادرات استان خواهد شد.
 
۸۰۰ واحد صنعتی در استان کرمانشاه وجود دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآور شد: در کرمانشاه بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که این واحدها به صورت یک شبکه با ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در  کشور ارتباط دارند.
 
وی صنایع ساختمانی، سیمان، کاشی، مواد غذایی، لبنیات، رب گوجه، محصولات شیمیایی و... را از مهمترین تولیدات استان  کرمانشاه برشمرد و گفت: برخی از این محصولات حتی دارای برند جهانی هستند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به روابط تاریخی و  تعاملات دو کشور و دو استان  کرمانشاه و دیالی گفت: کرمانشاه در طول تاریخ بیشترین تعاملات را با استان دیالی عراق داشته است و تعامل بین دو استان زمینه‌ساز استفاده از فرصت‌های تجاری سایر استانهای کشور نیز خواهد بود.
 
رحیمی بر بسط و گسترش این روابط تاکید کرد و گفت: تعاملات موجود  زمینه‌ساز توسعه دو استان و استفاده تجار و بازرگانان از فرصت‌های یکدیگر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.