| کد خبر: 29050 |

مدیر عامل ایران ایر در گفتگو با تین نیوز در نمایشگاه مطبوعات عنوان کرد:

◄ همه چیز بعد از مذاکرات نهایی ۵ + ۱ مشخص می شود

تین نیوز | مدیر عامل ایران ایر، صبح امروز همراه با وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در غرفه تین نیوز حضور یافت.

فرهاد پرورش در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، درباره وضعیت ناوگان هوایی ایران ایر و بهبود وضعیت ایمنی صنعت هوایی با توجه به مذاکرات ژنو گفت: در حال حاضر باید منتظر نتیجه مذاکرات گروه 5+1 و کشورمان باشیم.

وی افزود: وضعیت آینده ناوگان هوایی با مذاکرات هسته ای در ارتباط است و در صورت توافق نهایی در مذاکرات و لغو تحریم ها می توان درباره مذاکرات صنعت هوایی کشور با شرکت های هواپیمایی خارجی صحبت کرد. از این رو همه چیز بعد از توافق نهایی مشخص خواهد شد.

گفتنی است چندی پیش شرکت بوئینگ آمریکا پس از 35 سال، محصولات مربوط به هواپیما را به ایران‌ایر فروخت.  شرکت بوئینگ اعلام کرد به منظور کمک به بهبود ایمنی صنعت هواپیمایی ایران، نقشه، راهنما، چارت‌های ناوبری و دیتا به ارزش 12 هزار دلار به شرکت ایران ایر، فروخته است.
 
اگرچه این فروش، شامل قطعات یدکی برای هواپیما نبود، اما شرکت بوئینگ اعلام کرد که امکان دارد در آینده قطعات را به ایران بفروشد و جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.  پس از انعقاد توافقنامه ژنو، دولت آمریکا مجوزی صادر کرد که طبق آن بوئینگ و جنرال الکتریک، برای یک دوره محدود می‌توانند قطعات یدکی به ایران ارائه کند. 
 
گفتنی است، ناوگان هواپیمایی ایران‌ایر شامل هواپیماهای متعددی است که برخی از آن‌ها هواپیماهای بوئینگ ساخت پیش از سال 1979 هستند. تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، فروش هواپیماهای جدید و برخی قطعات هواپیمایی به ایران را ممنوع کرده بود اما پس از نهایی شدن توافقات ژنو برخی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی اجازه مذاکره با ایران برای فروش قطعات هواپیما را پیدا کردند که این مسئله امید شرکت‌ها برای به پرواز در آمدن مجدد هواپیماهای زمین گیر در ایران را زنده کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.