| کد خبر: 28989 |

دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌های کرمانشاه نصب شد

تین نیوز | رئیس پلیس ترافیک شهری کرمانشاه گفت: به منظور کاهش تصافات عابران پیاده در بزرگراه‌های کرمانشاه، دوربین‌های کنترل سرعت در سطح بزرگراه‌ها نصب شده است.
 
سرهنگ رضا امیری اظهار کرد: در راستای الکترونیکی کردن کنترل ترافیک شهری کرمانشاه با توجه به افزایش ترافیک شهر و کمبود نیروی پلیس برای کنترل این حجم ترافیک، از ابزارهای نرم‌افزاری جدید نظیر نصب دوربین های کنترل سرعت در بزرگراه‌های شهر کرمانشاه استفاده شده است.
 
رئیس پلیس ترافیک شهری کرمانشاه بیان کرد: در راستای اهداف مذکور، پس از طرح درخواست تهیه ابزارهای لازم از سوی استاندار و شهردار کرمانشاه، وسایل مورد تقاضا خریداری شد که تعدادی از این دوربین‌ها در مسیرهای پرتردد و با حجم بالای تصادف با عابران پیاده جانمایی و نصب شده است.
 
‌امیری افزود: هدف از نصب این دوربین‌ها کاهش سرعت رانندگان در بزرگراه‌ها و در نتیجه کاهش تصادفات با عابران پیاده است که در حال حاضر در مسیر میدان شهدا تا میدان امام خمینی(ره)، بلوار هوانیروز و بلوار جانبازان و از میدان امام حسین(ع) به سمت پایانه اسلام‌آباد غرب نصب و جانمایی شده است.
 
وی با بیان اینکه عملکرد این دوربین‌های جدید تغییر یافته است افزود: به دو صورت سرعت رانندگان متخلف محاسبه می‌شود که یکی در صورت عبور خودروها با سرعت بالا از مقابل دوربین‌ها و دیگری در صورت محاسبه سرعت خودروها توسط دوربین‌های مبدأ و مقصد به نحوی که اگر میانگین سرعت از 80 کیلومتر بر ساعت بیشتر باشد برای راننده قبض جریمه صادر می‌شود.
 
رئیس پلیس ترافیک شهری کرمانشاه با اشاره به اینکه برای رانندگانی که سند خودرو و موبایل به نام خودشان است میزان جریمه از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود عنوان کرد: به زودی در مسیر کمربندی غربی شهرستان کرمانشاه نیز در مسیر بلوار امام علی(ع) به جاده سنندج دوربین کنترل سرعت نصب می‌شود.
 
‌امیری گفت: پس از جانمایی و تکمیل نصب دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌ها و مسیرهای اصلی شهرستان کرمانشاه در معابر اصلی شهر نیز نصب دوربین‌هایی نصب می‌شود تا از این طریق سطح ارتکاب تخلفات در معابر شهری نیز کاهش یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.