| کد خبر: 264326 |

ایران کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه ای می شود

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی گفت: مقدمات لازم برای آموزش مدرسان، آزمون گران و ارتقای محتوا و کیفیت آموزش های رانندگان از سوی اتحادیه حمل و نقل بین المللی اروپا فراهم شده و به زودی ایران به کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه ای حمل و نقل کالا و مسافر تبدیل می شود.

تین نیوز

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی گفت: مقدمات لازم برای آموزش مدرسان، آزمون گران و ارتقای محتوا و کیفیت آموزش های رانندگان از سوی اتحادیه حمل و نقل بین المللی اروپا فراهم شده و به زودی ایران به کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه ای حمل و نقل کالا و مسافر تبدیل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی در نخستین همایش علمی-تخصصی مشترک با اتحادیه حمل و نقل بین المللی اروپا (IRU) اظهار کرد: حمل و نقل جاده ای ایران با نقش بیش از ۹۰ درصدی در حمل و نقل کالا و مسافر، از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب شده و تاثیر بسزایی بر همه ابعاد توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد.

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی دستیابی به جایگاه مطلوب و ایفای نقش کارآمد در عرصه بین المللی از طریق توسعه نظام حمل و نقل جاده ای، همکاری های مشترک و بهره مندی از فناوری ها روز را از اهداف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد.

قربانی با اشاره به اهمیت فعال سازی کریدورهای حمل و نقل مرتبط با ایران در منطقه و ضرورت تسهیل و ایجاد سرعت در فرایندهای گمرکی برای تحقق این مهم، افزود: لزوم تغییر پارادایم در ارتقای ایمنی رانندگی در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری از نیازها و اولویت های پیش رو است.

وی با اشاره به این که آموزش، پژوهش و نوآوری جایگاه مهمی در حمل و نقل جاده ای دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا احیای مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری ظرفیت تخصصی ارزشمندی برای خانواده راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده و این مرکز با بهره برداری از زیرساخت های آموزشی، پژوهشی و نوآوری، مستعد ارایه آموزش ها در حوزه حمل و نقل جاده ای در کشورمان و همچنین متقاضیان آسیای مرکزی، جنوبی و غربی و کشورهای منطقه است.

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی، گفت: اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای با ۷۵ سال سابقه مشارکت در حمل و نقل در عرصه جهانی، از ظرفیت فراوانی برای همکاری های مشترک و رفع چالش های موجود، ارتقای ایمنی و توانمندی و آموزش رانندگان ایمنی و فعال سازی کریدورها برخوردار است.

قربانی با اشاره به تفاهم نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای (ایرو) بیان کرد: مقدمات لازم و تامین اعتبار برای ارایه آموزش های مورد نیاز به رانندگان و ارزیابی از سوی ایرو فراهم شده و امکان آموزش به کشورهای منطقه و همسایگان را مهیا و ایران را به کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در رایزنی مستمر با اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای، اهدافی مانند انتقال تجارب موفق بین المللی، بهبود رقابت پذیری شرکت های حمل و نقل ایرانی و به روزرسانی معماری حمل و نقل هوشمند و توانمندسازی رانندگان کالا و مسافر را دنبال می کند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی گفت: به توسعه و تعمیق همکاری با ایرو متعهد بوده و بر ضرورت تدوین و پیشبرد سیاست های حمل و نقلی و راهبردهای به روز شده واقف هستیم و همکاری خود را با (IRU) در بالاترین سطح ادامه می دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.