| کد خبر: 264199 |

شهردار تهران:

◄ 791 واگن در یک سال آینده به واگن های مترو تهران اضافه می شود

۶۳۰ دستگاه واگن مترو در قرارداد اولیه ایران و چین بود و پیش بینی ۲۵ درصد کاهش و افزایش در آن دیده شده بود که نهایتا با مذاکرات انجام شده با ۲۵ درصد افزایش این تعداد ۷۹۱ واگن رسید.

تین نیوز

شهردار تهران وعده داد 791 واگن در یک سال آینده به واگن های مترو تهران اضافه شود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی پس از بازگشت از سفر چین گفت: ۶۳۰ دستگاه واگن مترو در قرارداد اولیه ایران و چین بود و پیش بینی ۲۵ درصد کاهش و افزایش در آن دیده شده بود که نهایتا با مذاکرات انجام شده با ۲۵ درصد افزایش این تعداد ۷۹۱ واگن رسید.

وی 9 آبان با حضور در شورای شهر تهران افزود: همچنین در قرارداد، زمان تحویل واگن ها ۲۳ ماه پس از پیش پرداخت بود که با مذاکرات انجام شده با طرف چینی این زمان به یک سال کاهش پیدا کرد تا ان شاءالله از اواخر سال آینده شاهد ورود اولین سری قطارهای جدید باشیم.

او ادامه داد: در مرحله دوم نیز برای ۲۵۹ واگن دیگر با طرف چینی تفاهم کلی صورت پذیرفت.

زاکانی گفت: همچنین  مقرر شد هشت رام هفت واگنه به صورت کامل ۱۰ رام با ورود قطعات بزرگ به کشور در داخل مونتاژ شود و ۷۲ رام هم ساخت داخل کشور باشد.

او تاکید کرد: همچنین ۱۶۱ واگن برقی کاملا در داخل کشور ساخته خواهد شد و به این ترتیب واگن سازی تهران اقدام فوق العاده ای را انجام خواهد داد.

به گفته زاکانی در حال حاضر در کلیه خطوط ۱۵۰۷ واگن داریم که با ۷۹۱ واگنی که به خطوط تزریق می شود امکان مناسبی برای خدمت رسانی به مردم فراهم می شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در تمام قراردادهای قبلی داخلی سازی ۳۰ درصد در بخش های غیر اساسی بوده که امروز ما داخلی سازی را به بخش های اصلی منتقل کردیم و به ۵۵ درصد رساندیم.

او گفت: همین تکنولوژی را شرکت چینی از یک شرکت اروپایی با رقم ۸۴ میلیون دلار خریداری کرده که ما آن را با هفت میلیون دلار خریداری کردیم که با توجه به اینکه در پروژه شریکمان نصف این رقم را نیز خود آنها پرداخت خواهند کرد. در این پروژه ۴۲۰ بوژی توسط طرف چینی ساخته می شود و دو برابر آن در داخل کشور ساخته خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    لطفا این وعده را یادداشت نموده آبان 403 یاد آوری فرمائید

  • ناشناس 1 0

    بزک نمیر بهار می یاد...کمبوزه با خیار می باد.