| کد خبر: 263684 |

عوامل مختل کننده تردد در پایانه های مرزی شناسایی و رفع می شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نشست 32 شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور گفت: عوامل متعدد مختل کننده زمان و هزینه تردد در پایانه های مرزی وجود دارند که باید به نحو مناسبی شناسایی و رفع شوند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نشست 32 شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور گفت: عوامل متعدد مختل کننده زمان و هزینه تردد در پایانه های مرزی وجود دارند که باید به نحو مناسبی شناسایی و رفع شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از برگزاری نشست 32 شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور خبر داد و افزود: در این نشست، عملکرد فعلی پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی و چالش ها و مشکلات آن به همراه راهکارهای پیشنهادی بررسی شد. 

دبیر شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور گفت: هرگونه تصمیم گیری برای ساماندهی پایانه های مرزی اعم از پایانه های در حال بهره برداری و در دست احداث و تکمیل، مستلزم تقویت نگاه ملّی و فرابخشی از سوی اعضای این شورا، به عنوان نمایندگان بخش ها و دستگاه های مستقر در این پایانه هاست و از آن جا که گردش مستمر آمار، اطلاعات  تخصصی و تحلیل های کارشناسی بین اعضا،  موجب ایجاد مبنای واحد تصمیم گیری می شود، این مهم، اساس فعالیت شوراست.

افندیزاده تأکید کرد: این دست آمار، اطلاعات تخصصی و تحلیل های کارشناسی در اختیار متولیان ملّی و محلی پایانه های مرزی می باشد. لذا یکی از  اولویت های شورای ساماندهی، برنامه ریزی و هماهنگی بازدیدهای میدانی مشترک اعضاء از پایانه های مرزی و بررسی همه جانبه آخرین وضعیت عملکرد، چالش های موجود و احصاء راهکارها و پیگیری اجرای آن ها در چارچوب هماهنگی و هم افزایی فرابخشی ایجاد شده به واسطه ظرفیت های قانونی شورا می باشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پایانه های مرزی نقاطی در شبکه هستند که در بهبود عوامل مؤثر بر مطلوبیت ترانزیت کشور به ویژه زمان و هزینه، بسیار مؤثرند. لیکن در حال حاضر عوامل متعدد مختل کننده زمان و هزینه تردد در پایانه های مرزی وجود دارند که باید به نحو مناسبی شناسایی و رفع شوند. در این صورت، ثبت عملکردهای جدید به مراتب بالاتر از عملکردهای فعلی در پایانه های مرزی صرفاً از طریق اقدامات نرم افزاری و بهبود فرآیندها برای تحقق سالانه 20 میلیون تن ترانزیت از کشور، به عنوان هدف کوتاه مدت، بدون نیاز به عملیات زیرساختی تکمیلی در این تأسیسات، امکان پذیر خواهد شد.

البته از بعد مناسبات حمل ونقلی با همسایگان، ضرورت دارد که پیشنهادها و راهکارهای کشورمان در زمینه افزایش ظرفیت و عملکرد پایانه های مرزی، به نحو مؤثر از طریق مجاری دیپلماتیک به طرف های خارجی منعکس و در توافقات و تفاهمات با این کشورها، مدنظر قرار بگیرند، و در این راستا، ترویج نگاه جامع در توافقات حمل ونقلی و ترانزیتی و هدف گذاری کمّی ارتقای تردد و عملکرد پذیرش در این سو و آن سوی هریک از پایانه های مرزی در قلمروی دو کشور،  در دستور وزارت راه و شهرسازی می باشد.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، در این نشست پس از شنیدن تحلیل ها و نقطه نظرات اعضاء درباره عملکرد فعلی پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی با توجه به بازدید میدانی مشترک اخیر اعضاء و دیدار با مسئولین محلی و استانی، مقرر شد با تأکید بر تسریع در اقدامات هماهنگ نرم افزاری، زمان بندی اجرای طرح های زیرساختی مؤثر بر ساماندهی پایانه های مربوطه به ویژه جاده استراتژیک خوی-قطور- پایانه مرزی رازی از بخش ها و دستگاه های ذیربط استعلام و تکمیل آن ها در موعد مقرر، از سوی شورای ساماندهی مستمراً رصد و پیگیری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.