| کد خبر: 261522 |

وزارت راه ساخت خانه‌ های ۲۵متری را تکذیب کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خانه های ۲۵ تا ۳۵ متری سیاست دولت سیزدهم نیست، گفت: وزارت راه با روش های مختلف پیگیر تأمین مسکن مردم است.

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خانه های ۲۵ تا ۳۵ متری سیاست دولت سیزدهم نیست، گفت: وزارت راه با روش های مختلف پیگیر تأمین مسکن مردم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، خسرو دانشجو معاون معماری و شهرسازی وزیر راه درباره ساخت مسکن 25متری، اظهار کرد: تأمین مسکن با عرضه واحدهای 25 تا 35 متری، سیاست و رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم نیست.

وی با اعلام اینکه سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی در موضوع تأمین مسکن، ساخت واحدها با شیوه معماری ایرانی ـ اسلامی و واحدهای مسکونی در شأن خانوارهای ایرانی است، افزود: وزارت راه و شهرسازی با شیوه های گوناگون و به طور جدی پیگیر تأمین مسکن در شأن مردم برای آحاد جامعه است.

دانشجو تصریح کرد: در حوزه معاونت معماری و شهرسازی علاوه بر تأمین عرصه و زمین جهت اجرایی شدن پروژه های تأمین مسکن، مطالعات و تحقیقاتی در دستور کار دارد و در تلاش هستیم تمامی طرح ها از معماری واحدها تا طراحی شهرهای بزرگ را با مشورت گرفتن از استادان فن، متخصصان و فعالان این حوزه منطبق با سبک و سیاق زندگی ایرانی ـ اسلامی به نتیجه برسانیم.

وی گفت: ساخت مسکن کوچک مقیاس 25 متری به عنوان سیاست وزارت راه و شهرسازی، تکذیب می شود.

وحید قربانی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز دراین باره گفت: مسکن های کوچک مقیاس در تضاد با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و جامعه خانواده محور است و به هیچ عنوان در دستور کار دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی نیست، واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که در سراسر کشور در حال ساخت است از استانداردهای لازم سرانه مورد نیاز خانواده، تبعیت می کند.

وی تأکید کرد: بر اساس اصل 31 قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و عدم تناسب مساحت واحد مسکونی با نیاز خانواده، آسیب های گسترده ای به جا خواهد گذاشت.

قربانی یادآور شد: دولت همواره موضوع مسکن را در اولویت برنامه های اجرایی و پروژه های در حال انجام خود دارد و طرح ها و پیشنهادات خود را بعد از طی مراحل کارشناسی و فنی از مجاری معتبر و رسمی اعلام می کند، بیان این مطالب در رسانه ها هیچ اعتباری در مرحله اجرا ندارد و به هیچ وجه مقرر به اجرا نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.