| کد خبر: 260440 |

ساخت ایستگاه نقش جهان متروی اصفهان سال آینده تمام می شود

مدیر اجرایی ایستگاه نقش جهان خط دو متروی اصفهان گفت: عملیات اجرایی این ایستگاه از مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم تا پایان ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

تین نیوز

سعیدرضا امینی با اشاره به ایستگاه نقش جهان خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: عملیات اجرایی این ایستگاه از مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده و برنامه زمان بندی آن ۳۲ ماهه بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، امینی با اشاره به موانع و مشکلات این پروژه از جمله میراث فرهنگی و تملیک زمین های اطراف آن افزود: این پروژه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در نظر داریم طبق زمان بندی انجام شده، این ایستگاه تا پایان ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

مدیر اجرایی ایستگاه نقش جهان خط دو متروی اصفهان تصریح کرد: برای این ایستگاه ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: روش اجرایی ایستگاه نقش جهان خط دو متروی اصفهان با عنوان NATM بسیار خاص است و می توان گفت در ایران نخستین ایستگاه کامل با این روش، نقش جهان است.

امینی با بیان اینکه ایستگاه نقش جهان به لحاظ احجام، شرایط ویژه ای دارد و مقاطع در آن بسیار بزرگ است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالای ۱۰۰ نفر کارگر و حدود ۳۰ مهندس در دو شیفت کاری در این ایستگاه مشغول فعالیت هستند و طی یک سال گذشته حدود ۵۰۰ متر در طول به صورت تونلی در این ایستگاه حفاری انجام شده است.

مدیر اجرایی ایستگاه نقش جهان خط دو متروی اصفهان گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای بررسی ابزار دقیق و کنترل نشست های این ایستگاه هزینه شده و حدود سه هزار متر بتن ریزی داشته است.

وی اضافه کرد: در این ایستگاه تاکنون دو هزار متر مکعب شاتکریت زده شده و حدود ۴۳۰ هزار تن آهن مصرف شده است.

امینی با بیان اینکه این ایستگاه به لحاظ روش اجرا خاص است و مزایا و معایب خود را دارد، گفت: روش اجرایی در ایستگاه نقش جهان حجم عظیمی از ماشین آلات را می طلبد و زحمت سازماندهی نیروهایی که زیر زمین در آن فعالیت می کنند، بر عهده پیمانکار است، از سوی دیگر هوا گرم است و گاهی در بحث تأمین مصالح از طرف کارخانه ها نیز ممکن است مشکلاتی به وجود آید که در تمام این موارد برای پیشرفت سریع تر ایستگاه، همراهی و همکاری کسبه اطراف پروژه را لازم داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.