| کد خبر: 260114 |

مشکل کمبود اتوبوس های اربعین حل شد

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل کمبود ناوگان مسافری جاده ای زائران اربعین با اجاره تعداد زیادی اتوبوس های مدرن از ترکیه برای جابه جایی زائران خبر داد.

تین نیوز

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل کمبود ناوگان مسافری جاده ای زائران اربعین با اجاره تعداد زیادی اتوبوس های مدرن از ترکیه برای جابه جایی زائران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای تجاری اعم از باری و مسافری (کامیون و اتوبوس) در دولت گذشته از یک سو و نیز ترک فعل مسئولان دولت گذشته در اجرای قانون دائمی برنامه پنجم در بخش واردات کامیون و اتوبوس و نوسازی ناوگان که سبب شده تا تعداد ناوگان فعال مسافری (اتوبوس بین شهری) در سال جاری به حد اقل دهه گذشته برسد، لذا وزارت راه و شهرسازی و ستاد مرکزی اربعین با مشکل کمبود ناوگان مسافری جاده ای روبه رو بود که رفع آن به وزارت راه و شهرسازی از محل واردات اتوبوس و یا اجاره آن برای ایام اربعین واگذار شده است؛ از آنجایی که واردات در مدت کوتاهی امکان پذیر نبود، لذا وزارت راه و شهرسازی به فکر رفع این مشکل از محل اجاره اتوبوس افتاده است.

در همین زمینه حجت الاسلام احد آزادی خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم برای رفع مشکل کمبود ناوگان مسافری جاده ای برای جابه جایی زائران اربعین اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از اعضای فعال ستاد مرکزی اربعین اقداماتی را هم انجام داده و هم قرار است در ایام پیک ترابری زائران اربعین انجام دهد که واقعا قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: بازمهندسی نرخ فروش بلیت های پرواز اربعین و نیز حذف پروازهای چارتری برای ایجاد عدالت اجتماعی که همه مردم بتوانند با یک منطق برابر از ناوگان هوایی بهره مند شوند، از اهم اقدامات فاخری است که وزارت راه در حوزه پروازهای اربعین انجام داده است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تنظیم گری ناوگان اتوبوس رانی جاده ای برای زائران اربعین از سوی وزارت راه گفت: از کشورهای دیگر اجاره اتوبوس انجام شده است؛ حجم وسیعی اتوبوس های مدرن از ترکیه اجاره شده و قرار است از مصلای تهران اقدام به مسافرگیری کرده و به مرز مهران ببرند و سپس از مهران به مصلای امام خمینی (ره) برگردند. همچنین در خصوص آماده سازی مسیر مخصوصا از کرمانشاه تا مرز خسروی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تأکید کرد: خدماتی که دولت سیزدهم به زائران اربعین می دهد با آنچه دولت قبل ارائه می داد، تفاوت زیادی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهدا 4 0

    ترک فعل نکنید دو ساله که اومدین شما واردات انجام میدادین

  • ناشناس 4 0

    کل مملکت یک ماه تعطیل کنیدتمام اتوبوسهارا اجباری بفرستید براجابجایی مسافران اربعین

  • ناشناس 1 0

    چه بذبختیم که ترکیه هزاران برابر ما پیشرفته تر و ناوگان مدرن داره و ما هنوز خاور و تی بی تی هشتاد سال پیش ناوگان اصلیمون هست نفت هم داریم از هزارتا کشور آفریقایی و بی نفت عقب افتاده تریم