| کد خبر: 258359 |

◄ ارزان ترین خودرو ژاپنی که هم قیمت پراید هاچ بک است

پیش از این می دانستیم بیرون از مرزهای ایران خودروهای خارجی دست دوم را می توان با همان پولی که بابت خودروهای نو داخلی پرداخت می کنیم خریداری کرد اما نکته غافلگیر کننده دیگری نیز وجود دارد که بد نیست بدانیم.

تین نیوز

پیش از این می دانستیم بیرون از مرزهای ایران خودروهای خارجی دست دوم را می توان با همان پولی که بابت خودروهای نو داخلی پرداخت می کنیم خریداری کرد اما نکته غافلگیر کننده دیگری نیز درباره ارزان ترین خودرو ژاپنی وجود دارد که بد نیست بدانیم.

به گزارش تین نیوز، نکته غافلگیر کننده این است که اگر تعرفه های سنگین واردات مانع نشود و تحریم نیز امکان همکاری با خودروسازان جهان را از ما سلب نکند می توان خودروی خارجی نو را به قیمت خودروی ایرانی دست دوم خریداری کرد.

این امر برخلاف برخی ادعاهای خودروسازان کشور و طرفداران آنها است که اظهار می کنند با توجه به نرخ دلار آزاد هنوز هم در دنیا هیچ خودرویی از نظر قیمت ارزان تر از ارزان ترین خودروهای تولید داخلی نیست.

مثالی که این ادعا را باطل می کند خودروی جدیدی است که شرکت خودروسازی سوزوکی ژاپن تولید کرده است . این خودرو  مدل ارزان قیمت و اقتصادی تور اچ1 نامیده می شود که می توان آن را با قیمت حدود 5 هزار و 800 دلار خریداری کرد. این قیمتی است که برای این خودرو در بازار هند اعلام شده است.

بررسی  ها حاکسیت این خودروی اقتصادی به قیمت 480 هزار و 500 روپیه در هندوستان در معرض فروش گذاشته شده است. این مبلغ با توجه به نرخ برابری روپیه در برابر ریال در حال حاضر معادل حدود 300 میلیون تومان تمام می‌ شود. بنابراین خودروی ژاپنی مذکور با قیمتی مشابه قیمت یک پراید 111 مدل 1399 در بازار عرضه شده و ارزان ترین خودروی ژاپنی است.

البته ظاهر سوزوکی تور H1 کاملا نشان می دهد این خودرو برای صرفه جویی در هزینه ها از ارزان ترین متریال ساخته شده و آپشن های آن نیز حذف شده است. سپرهای این هاچ ‌بک ریزجثه در هر دو طرف فاقد رنگ و مشکی هستند. رینگ‌ های فولادی اندازه خیلی کوچکی دارند و حتی خبری از قالپاق روی آن ‌ها نیست! این خودروی 3.530 میلی‌متری بدون آنتن رادیو به دست مشتری می‌ رسد! با توجه به ماهیت اقتصادی، سوزوکی تور H1 فقط در سه رنگ نقره‌ ای متالیک، خاکستری متالیک و سفید یخی تولید می‌ شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.