| کد خبر: 257672 |

مجوز واردات 2000 دستگاه اتوبوس بین شهری از سوی هیات دولت صادر شد

به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر ، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائران و مسافران اربعین حسینی، هیات دولت طی مصوبه ای در تاریخ1402/3/7 با واردات 2000 دستگاه اتوبوس بین شهری موافقت کرد.

تین نیوز
به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر ، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائران و مسافران اربعین حسینی، هیات دولت طی مصوبه ای در تاریخ1402/3/7 با واردات 2000 دستگاه اتوبوس بین شهری موافقت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای داریوش باقرجوان با بیان این مطلب گفت: از جمله تسهیلات پیش بینی شده در این مصوبه تخفیف 50 درصدی برای سود بازرگانی خودروهای وارداتی است که البته مستلزم صدور دستور العمل مشترک از طرف وزارت صمت و وزارت کشور است که جهت تسریع در روند تدوین و ابلاغ این دستور العمل، موضوع در دست پیگیری است.
وی با اشاره به این که ناوگان وارداتی باید با عمر کمتر از پنج سال و از جمله برندهای معتبر باشد، افزود: در اجرای مصوبه اخیر هیات وزیران، سازمان متبوع در صورت مهیا شدن منابع داخلی، برای هر دستگاه 15 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص داده است که تفاهم نامه های مربوطه با بانک های عامل در شرف مبادله است، ضمن این که تائید تامین قطعات، وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی جزء شروط مندرج در متن مصوبه است.

باقرجوان همچنین گفت: در اجرای مصوبه فوق الذکر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تاریخ ۱۶ خرداد ماه امسال، شرایط متقاضیان و همچنین سهمیه هر استان را به ادارات کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استانی ابلاغ کرده و تا پایان خرداد ماه به ادارات کل استانی مهلت داده است تا متقاضیان را معرفی کنند.
مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر افزود:در بخشنامه ابلاغی به استان ها تصریح شده است که تنها شرکت های حمل و نقل مسافر و رانندگان فعال بخش حمل و نقل مسافر می توانند نسبت به ارائه تقاضای خود برای واردات اقدام کنند.

وی همچنین اظهار داشت: شرکت حمل و نقل باید دارای پروانه فعالیت معتبر بوده و بر اساس تعهد محضری ملتزم به این می باشند که در ایام اربعین از سرویس دهی در خطوط مربوطه خود منفک شده و صرفاً در مسیرهای تعیین شده جهت جابجایی زائران اربعین فعالیت نماید و تا پنج سال خودرو در مالکیت شرکت یا اعضاء هیات مدیره شرکت باقی بماند.

وی گفت: رانندگان متقاضی نیز باید دارای کارت هوشمند معتبر با حداقل کارکرد 120 فقره سند حمل در سال گذشته بوده و ضمن ارائه معرفی نامه از تشکل ذیربط خود، تعهد محضری مبنی بر بکارگیری خودرو تحت پوشش شرکت حمل و نقل و فعالیت در ایام اجرای طرح اربعین در مسیرهای تعیین شده و مالکیت خودرو تا پنج سال به نام راننده را ارائه کنند، همچنین شرکت حمل و نقل باید معرفی نامه مبنی بر تحت پوشش قراردادن راننده متقاضی واردات را ارائه نماید.

باقرجوان با بیان این که هر راننده فقط می تواند برای واردات یک خودرو اقدام کند و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نمی باشد، افزود: به منظور حمایت از مالکینی که وسیله نقلیه آنها دچار حریق و آتش سوزی شده، پیش بینی شده است شرط کارکرد ناوگان در سال قبل حذف شود.

وی ابراز امیدواری کرد متقاضیان بتوانند با بهره گیری از فرصت پیش آمده هر چه سریعتر مدارک خود را به ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استانی ارائه دهند تا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آنان را برای طی مراحل ثبت سفارش به وزارت صمت معرفی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مدیر عامل شرکت بین المللی 0 0

    اقای باقر جوان ،یک تخمی به استان آذربایجانشرقی کاشتی که دهها سال است ما را دست بر گریبان آن ساختی . یکی انتخاب معاون حمل و نقل که تحت معاملات با نمایندگان گذاشتی و پایانه های استان را فلج کردی و دیگری مسئول مرز جلفا که با ضعف مدیریتی پایانه را الوده کرده و الان با کل سیستم فاسد ما را فلج کرده است .لطفا تغییر رفتار دهید

  • ناشناس 1 0

    سلام اینجانب 12سال دارم برای مردم کار میکنم