| کد خبر: 256304 |

لیست جدید قیمت بلیت هواپیما؛ خرداد 1402

هفته گذشته سرانجام پس از ماه ها گمانه زنی، ستاد تنظیم بازار با افزایش 29 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد.

تین نیوز

هفته گذشته سرانجام پس از ماه ها گمانه زنی، ستاد تنظیم بازار با افزایش 29 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد.

قیمت های جدید بلیت پروازهای داخلی اعلام شد +جدول

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، بر این اساس، انجمن شرکت های هواپیمایی جدول قیمت بلیت هواپیما را به روز و در سایت خود بارگذاری کرد. بررسی های تسنیم حاکی از آن بود که افزایش قیمت، بسیار بیشتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار بود و در مسیرهای پرتقاضا این افزایش تا 80 درصد بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض متعلقه است.

به عنوان مثال، قیمت بلیت پرواز تهران ـ بوشهر 50 درصد، تهران ـ شیراز 56.5 درصد، تهران ـ کرمانشاه 62 درصد و تهران ـ عسلویه 57.5 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت بلیت پرواز تهران ـ ارومیه نیز با افزایش 63.8 درصد به یک میلیون و 242 هزار تومان رسیده است. نرخ بلیت پرواز مشهد ـ آبادان با رشد 61.1 درصدی از یک میلیون و 317 هزار و 700 تومان به 2 میلیون و 122 هزار تومان افزایش یافته است.

گران ترین مسیر پروازی داخلی (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض متعلقه) نیز با 2 میلیون و 299 هزار و 120 تومان برای گرگان ـ کیش است. قیمت قبلی این مسیر پرواز یک میلیون و 278 هزار تومان بود که در قیمت گذاری جدید 80 درصد افزایش یافته است.

شب گذشته جلسه ای با حضور معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد که خروجی آن بازنگری در جدول قیمت انجمن شرکت های هواپیمایی بود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره با بیان این که جدول قیمت بلیت منتشر شده انجمن شرکت های هواپیمایی قابل استناد نیست، به تسنیم گفته بود: جدول جدید قیمت به زودی منتشر می شود.

«حسن خوشخو» با اشاره به بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: در همین راستا امشب جلسه ای برگزار شد.

وی ادامه داد: به دنبال بررسی صورت گرفته، جدول قیمت جدید بلیت که از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی منتشر شده قابل استناد نبوده و مطابق با افزایش 29 درصدی نرخ نیست.

وی افزود: قیمت جدید بلیت هواپیما بر اساس مجوز 29 درصدی فردا منتشر خواهد شد و شرکت های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند.

با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی، جدول قیمت های واقعی بر اساس مجوز افزایش 29 درصدی ستاد تنظیم بازار منتشر شده که در لینک زیر قابل مشاهده است. 

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.