| کد خبر: 256050 |

طراحی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ریلی

میعاد صالحی گفت: راه آهن به عنوان یک دستگاه از منظر اقتصادی بیشتر مخاطب بخش اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و ما وظیفه داریم این بیانیه را در حوزه ریلی طراحی و عملیاتی کنیم.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر لزوم اجرایی سازی آن در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: راه آهن به عنوان یک دستگاه از منظر اقتصادی بیشتر مخاطب بخش اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و ما وظیفه داریم این بیانیه را در حوزه ریلی طراحی و عملیاتی کنیم.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ستاد تحول راه آهن به ریاست سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن و با حضور کلیه اعضا تشکیل جلسه داد.

اولین دستور این جلسه شورای تحول راه آهن، تحول در حوزه فناوری و تحقیقات بود و مقرر شد بخش فناوری و تحقیقات از مرکز آموزش جدا شود تا از یک سو آموزش به سمت آموزشهای کاربردی در سطوح عملیاتی حرکت کرده و از سوی دیگر، توسعه فناوری در حوزه ریلی عملیاتی شود.

در این رابطه اعضای ستاد با انتقاد از وضعیت ضعیف آموزش های تخصصی به همکاران راه آهنی، تاکید داشتند که بخش قابل توجه دوره های آموزشی به آموزش های تخصصی اختصاص یابد و اینگونه نباشد که عمده آموزش ها در خصوص مباحث عمومی و غیر تخصصی باشد.

لذا با دستور مدیرعامل راه آهن مقرر شد که سرپرست جدید مرکز آموزش، تمرکز حداکثری بر موضوع آموزش کارآمد داشته و با بروزرسانی عناوین و محتوای دوره های آموزشی، هرچه سریعتر نسبت به افزایش بهره وری این دوره ها اقدام کند.

در این جلسه همچنین بر لزوم تفکیک حوزه فناوری و تحقیقات از بحث آموزش تاکید و بیان شد که در سالهای گذشته ادغام سه مقوله آموزش، تحقیقات و فناوری عملا باعث شده که نه آموزش درستی داشته باشیم و نه مقوله تحقیقات و فناوری روند درستی را طی کند. لذا مقرر شد موضوع تحقیقات و فناوری فعلا با دفتر مهندسی حمل و نقل ادغام شده تا پس از تصویب ساختار سازمانی جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونت فناوری تشکیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 1

    با سلام
    گریه وحتی فقان هم برای راه آهن کافی نیست واقعا مدیریت ها چه می کنند یک روزی بدون کار کارشناسی دقیق مرکز آموزش ومرکز تحقیقات در راه آهن ترکیب می شوند ویک نفر با رانت وبدون تجربه بر راس آن می نشیندو حالا 80 درصد همانهائی که اون زمان برای این ترکیب کردن برای مکدیر عامل وقت هورا کشیدند وگفتنند به به وچه چه مینشینند با مدیر عامل جدید تحت عنوان ستاد تحول وتصمیم می گیرند بازهم بدون کار کارشناسی مرکز تحقیقات را از مرکز آموزش جدا کنند واین پرسنل بیچاره وسرمایه های مملکت است که بابت این مدیرا واقعا نمی دانند چه کاره هستند جدی جدی این کشور قانتون یا صاحبی ندارد که یک نفر تحت عنوان مدیر عامل هرچی دوست داشت را باید تصمیم بگیرد ومابقی فقط تائید می کنند، چون اگر مخالفت کنند صندلی خود را از دست می دهند.
    وافعا این صنعت ریلی بیچاره به کجا قرار است برود برادر گرامی جناب آقای دکتر صالحی از شما خواهشمندم چون ظاهرا که نه زور نمایندگان مجلس به شما می رسد ونه زور وزیر راه وشهر سازی خوتان لطف کنید وبروید از صنعت ریلی تا بیشتر از این این ماشین دودی از کار افتاده را از خط خارج نکرده اید .
    آخه هر تصمیمی در این سطح بایستی برسی شود من نه ترکیب دو دفتر را تائید می کنم ونه تجزیه مجدد را تنها این را عرض میکنم هزینه های این تکیب وتجزیه را راه آهن از سرمایه های خود بایستی پرداخت کند آیا شما ویا مدیر عامذلان قبلی پاسخگوی این هدر رفت سرمایه هستید به والله که نه همه به دنبال سکوی پرتاب کردن پست مدیر عاملی راه آهن برای خود هستید تا بتوانید پست بالاتری را اخذ کنید لطفا برای راه رضای خدا هم شده یک بار به نفس خود نه بگوئید واز پست وجائی که به آن تعلق ندارید کنار بروید
    چون دوست شما مدیر کل دفتر مهندسی حمل نقل است این دفتر را با مرکز تحقیقات ترکیب می کنید وآموزش را جدا می کنید آخر این چه روشی است که مرسوم شده است از سنوات گذشته یک زمانی دفتر مهندس حمل ونقل ایجاد شدچون معاون بهره برداری وقت می خواستند برای یکی از دوستان خود پست مدیرکی ایجاد کنند یک زمانی معاونت برنامه ریزی در راه آهن ایجاد شده چون مدیر عامل یک نفر از دوستان خود را دوست داشت معاون خود کند و نمونه های بسیار بسیار زیاد آقا مگر این راه اهن بی پدر شده صاحب ندارد پس هیئت مدیره ومجمع این شرکت کجای تصمیم گیری ها ایستاده اند ولله که شرایط خوب نیست به داد این شرکت بی پناه وپرسنل آن برسید

  • ناشناس 3 1

    باسلام
    آنچه از تحول در راه اهن ما در این چند سال متوجه شدیم فقط ترکیب وتجزیه اداه کل ها ودفاتر است وهمچنین تغییر پارتیشن ها واتاقهای در ساختمان شهدای راه آهن در 17 طبقه وگرنه چیز دیگری ما نفهمیدیم