| کد خبر: 255906 |

صنایع دریا محور در استان مرکزی فعال شدند

استاندار مرکزی گفت: با توجه به حضور صنایع دریامحور، استان مرکزی آماده جهش در حوزه اقتصاد دریا و صنایع دریایی است.

تین نیوز

استاندار مرکزی گفت: با توجه به حضور صنایع دریامحور، بعد از صنایع ریلی، استان مرکزی آماده جهش در حوزه اقتصاد دریا و صنایع دریایی است.

فرزاد مخلص الائمه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: استان مرکزی استان کارگری و شاید یکی از ۳ قطب کارگری کشور با نسبت بیش از ۶۰ درصد جمعیت کارگری محسوب می شود و یک وضعیت منحصر بفردی در این حوزه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مخلص الائمه افزود: استان مرکزی قطب صنایع ریلی و واگن با ظرفیت و سهم حدود ۷۰ درصدی و قطب تولید صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی است و به زودی بواسطه آب سنگین خنداب، قطب تولید صنایع هسته ای نیز می شود.

استاندار مرکزی با اشاره به طرح دهکده سلامت و توانبخشی آفتاب در استان مرکزی گفت: این مرکز ۵ هزار نفر مددجو و توانخواه را تحت پوشش قرار می دهد، البته این مجموعه همانند مجموعه کهریزک متعلق به تمام  کشور است و تنها ویژه استان مرکزی نیست و نیاز است از محل مسئولیت های اجتماعی صنایع کمک هایی به مرکز صورت گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: سال گذشته سال خاصی برای کشور بود و اتفاقات تلخی برای مجموعه کشور افتاد و چند ماه پر التهاب برای کشور رقم خورد و بخشی از کانون نظام سلطه رسانه غرب متوجه جامعه کارگری بود ولی در استان مرکزی با همراهی جامعه کارگری و کارفرمایی هیچ التهابی در جریان حوادث گذشته صورت نگرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق ۱۰۰ درصدی طرح های اشتغال به معنی صفر شدن  نرخ بیکاری نیست، در خصوص سامانه ملی رصد اشتغال گفت: این سامانه برای تحقق شفافیت ایجاد شده است و باید ابعاد مختلف این سامانه را رصد کرد و پس از آن در مورد اثربخشی آن قضاوت کرد.

وی با بیان اینکه مدیران نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه رصد اقدام کنند، گفت: در بحث اشتغال و رشد تولید در سال جاری حرکت و شتاب بخشی به صنایع بزرگ استان مدنظر است و در اولویت قرار دارد و باید به زنجیره ارزش توجه ویژه داشت.

استاندار مرکزی بیان کرد: در حوزه اقتصاد دریا در استان مرکزی کار ویژه ای صورت گرفته است، صنایع دریا محور در این استان فعال هستند و می توانند در حوزه صنایع دریایی و حتی نظامی فعالیت داشته باشند، به همین دلیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا جلسه ای با امرای نیروی دریایی در استان تشکیل شد و آنها از ۱۰ صنعت بازدید کردند و با ۲۶ صنعت جلسه داشتند، سپس بهمراه مدیران ارشد صنعتی و اقتصادی استان به مکران سفر کردیم و موافقت های خوبی صورت گرفت و برخی از شرکت های استان واحدهای خود را در مکران فعال کرده اند. استان مرکزی آماده جهش در حوزه اقتصاد دریا و صنایع دریایی است که توسعه استان را رقم خواهد زد و "مکران به توان مرکزی یا مکران به توان امیرکبیر" شعار ما برای این طرح است. می توان صنایع دریا محور را در این راستا فعال کرد و موافقت های اولیه تاسیس یکی از بزگترین بنادر خشک در اراک نیز اخذ شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.