| کد خبر: 255864 |

موافقت کنیا با پرواز مستقیم به ایران

سفیر ایران در کنیا گفت: به رغم پیگیری های یک سال و نیمه سفارت ایران و موافقت دولت کنیا با برقراری پرواز مستقیم، هنوز ایرلاین ایرانی اقدامی برای اجرایی شدن آن نکرده است.

تین نیوز

سفیر ایران در کنیا گفت: به رغم پیگیری های یک سال و نیمه سفارت ایران و موافقت دولت کنیا با برقراری پرواز مستقیم، هنوز ایرلاین ایرانی اقدامی برای اجرایی شدن آن نکرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جعفر برمکی سفیر ایران در کنیا درباره تبادل گردشگران ایران و کنیا گفت: معمولاً ایرانی ها به شهرهای مومباسا و ماسای مارا سفر می کنند. یک سال است که مجوز پرواز مستقیم را از دولت کنیا گرفته ام تا سه بار در هفته پرواز مستقیم بین این دو کشور برقرار شود اما ایرلاین ایرانی همکاری نمی کند. این درحالی است که خودشان درخواست دادند تا این ارتباط برقرار و مجوز گرفته شود.

برمکی بیان کرد: با برقراری پروازها، علاوه بر مسافر، از کارگو هم می توان استفاده کرد. چون خرما و میوه های ایران در کنیا بازار خوبی دارد و بلعکس. اما در حال حاضر از این ظرفیت استفاده نمی کنیم. قبلاً پرواز مستقیم بین دو کشور داشتیم اما مسافر زیاد تردد نمی کرد چون شناختی از دو کشور وجود نداشت ولی الان این شناخت بیشتر شده است و کنیایی ها دوست دارند به ایران سفر کنند.

سفیر ایران در کنیا ادامه داد: اگر پرواز مستقیم وجود داشته باشد می توان مسافران بیشتری را هم جذب کرد. این تبادل مسافر در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود بیش از ۲۰ هیأت تجاری میان دو کشور مبادله کنیم. برخی از آنها در نظر داشتند؛ توریست خرید به ایران بفرستند چون برای آنها خرید در ایران بسیار باصرفه است.

وی گفت: مردم کنیا برای سفر به ایران حدود ۵۰ دلار هزینه ویزا می دهند و ایرانی ها نیز برای ورود به کنیا حدود همین مقدار هزینه ویزای الکترونیکی پرداخت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.