| کد خبر: 255759 |

400 میلیارد اعتبار مصوبه جاده شادمهر به درونه

در سفر ریاست‌جمهور به استان خراسان رضوی، مصوبه جاده شادمهر به درونه اخذ و اعتبار آن از ۲۸ به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

تین نیوز

در سفر ریاست جمهور به استان خراسان رضوی، مصوبه جاده شادمهر به درونه اخذ و اعتبار آن از ۲۸ به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

حجت الاسلام جواد نیک بین گفت: با توجه به پروژه هایی که به زودی در بخش صنایع و معادن منطقه به بهره برداری خواهند رسید در افق ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۴۰ درصدی اشتغال خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز، نیک بین در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ترشیز منطقه زرخیر و در منابع طبیعی و معادن زبانزد کشور است، از بردسکن به عنوان دومین منطقه معدنی استان خراسان رضوی نام برد و خاطرنشان کرد: مهمترین آسیب های این منطقه نبودِ راه دسترسی مناسب است.

نماینده شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت ها را پیگیری وضعیت صنایع منطقه دانست و گفت: علاوه بر پیگیری مشکلات معادن و صنایع، برای تک تک واحدهای صنعتی پرونده تشکیل شده و مشکلات را بررسی کرده ایم.

وی یادآور شد: برای راه اندازی کارخانه فولاد، موضوع به صندوق توسعه ملی ارجاع شد، همچنین برای احداث نیروگاه خورشیدی نیز مناقصه برگزار و برنده مشخص شده است، اشکال پیش آمده این بود که محل اجرای طرح به لحاظ جغرافیایی بین شهرستان های خلیل آباد و بردسکن است و مقرر شد شرکت برنده مناقصه زمین را جابجا کند.

نیک بین گفت: در سفر ریاست جمهور به استان خراسان رضوی، مصوبه جاده شادمهر به درونه اخذ و اعتبار آن از ۲۸ به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

وی گفت: اگرچه باند دوم جاده کاشمر به شادمهر قطعاً تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام خواهد شد، اما چون این مسیر از سمت خلیل آباد تا بردسکن مجوز ماده ۲۳ نداشت با تلاش های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ این مجوز اخذ و در سال ۱۴۰۱ بودجه تخصیص یافت.

نیک بین افزود: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ بخش قابل توجهی از محور خلیل آباد به بردسکن به اتمام برسد.

وی معضل بزرگ این پروژه را عدم انجام مطالعات درست در زمان خودش برشمرد و افزود: چون در مطالعات باند دوم بافاصله از جاده قدیمی احداث پیش بینی شده باید ستون های برق جابجا و به داخل زمین های کشاورزی مردم انتقال یابد که این نیاز به تملک اراضی مذکور دارد.

نماینده شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه فاصله خلیل آباد تا بردسکن ۳۵ کیلومتر است این تملک ها نیازمند تخصیص چندین هزار میلیارد تومان هزینه است و عملاً این اقدام امکان پذیر نیست، لذا جاده متوقف شده است. البته راهکارهای دیگری مطرح شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

نیک بین در پایان گفت: در راستای نیل به اهداف و رسالت خطیرمان، توسعه متوازن شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ، افزایش وفاق و همدلی، بهره وری و بهره گیری بهینه از منابع و جذب سرمایه ها، تحول آفرینی، اتخاذ مناسب ترین روش های نظارتی با نصب العین قرار دادن سیره نبوی ائمه اطهار(ع)، رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت ها و اهداف خود قرار دهیم تا آن طور که شایسته مردم شریف و انقلابی ترشیز است، توفیقات لازم حاصل گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.