| کد خبر: 255720 |

۸۷۷ نقطه پرتصادف جاده ها ایمن سازی می شوند

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا از قرارگرفتن ۸۷۷ نقطه حادثه خیز و پرتصادف جاده های کشور در اولویت ایمن سازی خبر داد.

تین نیوز

سردار سید تیمور حسینی درباره وضعیت نقاط حادثه خیز و پرتصادف در جاده های کشور گفـت: ابتدا باید بگویم که ایمنی یک جاده هم در پیشگیری از حادثه و هم در هنگام وقوع حادثه، نقش پررنگی را در کاهش خسارت برعهده دارد. در واقع طراحی راه و استانداردهای آن، باید به گونه ای باشد که اجازه وقوع تصادف را به راننده نداده و اگر تصادفی هم اتفاق افتاد، راه باید خسارت ها را به حداقل برساند و اصطلاحا راه باید بخشنده باشد.

 

به گزارش تین نیوز ، سردار حسینی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد، گفت: سال گذشته، در جلسات مشترکی که با کمیسیون راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این توافق رسیدیم که از حدوداین  ۳۵۰۰ نقطه حادثه خیز، رفع خطر ۸۷۷ نقطه پُرتصادف که از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفته در اولویت قرار بگیرد. در واقع در بررسی های ما مشخص شد که درصد قابل توجهی از تصادفات در این نقاط رخ داده است.  

نیاز به اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای ایمن سازی ۸۷۷ نقطه حادثه خیز ترافیکی

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ایمن سازی این ۸۷۷ نقطه نیازمند حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: این اعتبار باید از طرف سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود و سازمان راهداری هم به ما قول داد که در صورت تامین اعتبار در یک دوره دو سال تمام ایرادات را در این ۸۷۷ نقطه رفع کرده و در واقع ایمن سازی کامل در این نقاط انجام شود.  

حسینی با بیان اینکه برابر اطلاع ما تا کنون این مبلغ به سازمان راهداری پرداخت نشده است، گفت: امیدواریم که تامین این اعتبار زودتر انجام شود و ما در جلسات مختلف از جمله جلسه کمیسیون ایمنی راه ها این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. مطمئناً برطرف کردن و اصلاح این نقاط، می تواند سهم قابل توجهی از تصادفات جاده ای را کاهش داده و ایمنی راه ها و جاده های کشور را افزایش دهد.

انجام لق گیری در چالوس و هراز

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ایمنی جاده چالوس و هراز و احتمال ریزش کوه در این محورها گفت: در مواقعی مهار ریزش ها تبعات زیست محیطی دارد و آسیب های زیادی برجای می گذارد، اما با رعایت این نکات خوشبختانه در طول تعطیلات نوروزی و در چند مقطع پس از آن جاده چالوس و همچنین محور هراز ایمن سازی شده و اصطلاحا لق گیری در آن انجام شد و پس از آن هم تاکنون شاهد ریزش کوه در این محورها نبودیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.