| کد خبر: 255656 |

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران خبر داد؛

خبرهای جدید از واگن های متروی تهران؛ تعداد واگن ها به ۷۹۰ رسید

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران اعلام کرد که در پی تعامل دولت و شهرداری قرارداد موسوم به ۶۳۰ واگن به ۷۹۰ واگن ارتقاء یافت.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران اعلام کرد که در پی تعامل دولت و شهرداری قرارداد موسوم به ۶۳۰ واگن به ۷۹۰ واگن ارتقاء یافت.

آخرین وضعیت تامین اعتبار پیش پرداخت واردات ۶۳۰ واگن مترو از چین توسط دولت

قرارداد خرید ۶۳۰ واگن مترو در مرحله پیش پرداخت متوقف ماند

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمود مقدمی در خصوص آخرین وضعیت ۶۳۰ واگن تهران گفت: از قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن پنج سال می گذرد و در آن زمان شورای اقتصاد تأمین اعتبار خرید ۲۰۰۰ دستگاه واگن با فاینانس خارجی را صادر کرد که قرار بود در این مدل به توان ۵۵ درصد داخلی سازی برسیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان کارفرما و سازمان گسترش و نوسازی به عنوان مدیر طرح انتخاب شدند، اظهار کرد: از میان ۲۰۰۰ دستگاه واگن قرار شد ۶۳۰ واگن در قالب پکیج اولیه برای تهران، مناقصه اش برگزار شود که نهایتا برنده این مناقصه کنسرسیوم واگن سازی چین و شرکت واگن سازی تهران بود.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با بیان اینکه سال ۱۳۹۶ این قرارداد ابلاغ شد؛ اما عملیاتی شدن این قرارداد منوط به عملیاتی شدن فاینانس و پرداخت ۱۵ درصد سهم دولت به عنوان پیش پرداخت بود، گفت: در ادوار گذشته پرداخت ۱۵ درصد پیش پرداخت توسط دولت به طور جدی پیگیری نشد؛ اما در دی ماه سال گذشته دولت چین حل مشکل فاینانس را به بانک مرکزی اعلام کرد و با آماده شدن فاینانس تنها مساله پیش پرداخت مانده بود که در این دوره مدیریت شهری به دلیل ارتباط خوبی که بین دولت و شهرداری وجود دارد خوشبختانه مساله تهاتر نفت برای تأمین ۱۵ درصد پیش پرداخت عملیاتی شد و کارگزار مربوطه انتخاب شد.

مقدمی با بیان اینکه پس از تزریق ۱۵ درصد پیش پرداخت عملیات اجرایی ۶۳۰ واگن به طور رسمی آغاز می شود، اضافه کرد: ما منتظر ابلاغ قرارداد نماندیم و کارهای طراحی ناوگان با همکاری شرکت خارجی را آغاز کردیم و عملا چهار ماه زمان را جلو بردیم.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در مورد ناوگان جدید مترو اظهار کرد: این ناوگان طراحی بسیار جدیدی دارد و بدنه آلومینیومی دارد و از نظر وزن و میزان انرژی مزیت های زیادی دارد و از نظر تجهیزات نیز جزو به روزترین قطارهای دنیا هستند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که تاکنون به درستی پرداخته نشده مساله بومی سازی است، گفت: درست است که ما از طریق فاینانس این ۶۳۰ واگن را تأمین مالی کردیم؛ اما قراردادی که منعقد شده این است که از ۶۳۰ واگن صرفا ۵۶ واگن یا هشت قطار به صورت آماده از چین بیاید و ۵۷۴ واگن در تهران ساخته می شود.

مقدمی اضافه کرد: با یک شیب میزان ساخت داخل در این پروژه افزایش می یابد به گونه ای که ۲۱۰ واگن پایانی با ضریب ۵۶ درصد بومی سازی تحویل داده می شود که این در نوع خود قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با اعلام افزایش تعداد واگن ها اظهار کرد: در این قرارداد موسوم به ۶۳۰ واگن، ۲۵ درصد افزایش یا کاهش پیش بینی شده بود که با توجه به نیاز متروی تهران با تعامل دولت و شهرداری قرار شد که از این ظرفیت ۲۵ درصد استفاده کرده و ۱۶۰ واگن در قالب ۶۳۰ واگن اضافه شود که نهایتا تعداد واگن های این قرارداد به ۷۹۰ واگن رسید که باید ظرف مدت مشخصی این واگن ها تحویل متروی تهران داده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    سلام.طرف رو به ده راه نمیدادن سراغ کد خدا رو میگرفت. آقایون چندین و چند ساله که اندر خم 2000 واگن و 630 واگن موندن ، حالا وعده 790 تا رو میدن!!!