| کد خبر: 255471 |

به زودی؛

آغاز عملیات خط 10 متروی تهران /خط متروی 3 طبقه در تهران ساخته می شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران از بهره برداری ۱۰ ایستگاه در خط ۶ در نیمه ابتدایی سال خبر داد و گفت: برای اولین بار بودجه مترو برای توسعه حمل و نقل ریلی پایتخت ۶ برابر شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران از بهره برداری ۱۰ ایستگاه در خط ۶ در نیمه ابتدایی سال خبر داد و گفت: برای اولین بار بودجه مترو برای توسعه حمل و نقل ریلی پایتخت ۶ برابر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، محسن هرمزی روز سه شنبه در یک برنامه خبری افزود: امسال توسعه متروی تهران و آغاز عملیات اجرایی خطوط چهارگانه هشت تا ۱۱ را در برنامه خود داریم.

وی اظهارداشت: ظرفیت مترو تهران امروز ۲۶۰ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه است برنامه هفت ساله ما ولی رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر و ۳۰۰ ایستگاه است.

مدیرعامل شرکت مترو ‌تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰‌ آغاز شده است، گفت: حفاری تونل با دو دستگاه TBM از تیرماه شروع می‌شود و هر ماه ۳۰۰ متر هر دستگاه تونل تمام‌ شده تحویل می‌دهد همچنین عملیات حفاری این خط حد فاصل وردآورد تا حکیمیه از تیرماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در خط ۹ هم برای نخستین‌ بار بنا است از تی‌ بی‌ ام‌ هایی به قطر ۱۵.۷ متر استفاده شود که تونل سه‌ طبقه تحویل خواهد داد یک طبقه قطار، یک طبقه تأسیسات و یک طبقه اتوبوس برقی است.

بهره بردای از 10 ایستگاه جدید مترو

هرمزی با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می‌شود، گفت: میدان کتاب تیرماه با معماری جدید و ۱۰ ایستگاه در خط ۶ از شهید ستاری تا کن در نیمه ابتدایی سال افتتاح می شوند همچنین تکمیل خطوط ۶ و ۷ نیز تا پایان امسال انجام می شود.

وی در خصوص راه اندازی قطار ملی نیز گفت: با پنج مجموعه دانش‌ بنیان پلتفرمی تحت عنوان "قطار ملی" تشکیل شده و قطار آماده است امیدواریم با پایان تست‌ها، در تیرماه وارد خطوط شود.

به گفته هرمزی، در خصوص مودهای جدید حمل‌ونقل، مانند تراموا، مطالعات انجام‌شده و کریدور شرق به غرب، ظرف ۲ سال با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.