| کد خبر: 255207 |

◄ شروع افتتاحیه های شبکه مترو تهران در سال 1402

مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح ایستگاه علامه جعفری روز شنبه نهم اردیبهشت ماه 1402 خبر داد.

تین نیوز

همان طور که پیشتر مدیریت شهری پایتخت وعده داده بود، افتتاحیه های متعدد شبکه مترو تهران در سال 1402 از فصل بهار آغازشده و پیش بینی می شود با تامین به موقع منابع مالی، امسال شاهد رخدادهای مثبت قابل توجهی در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: به دنبال انجام موفقیت آمیز تست گرم نخستین بخش از مسیر تونلی پروژه توسعه غربی خط 4 به طول 1400 متر، اولین افتتاحیه شبکه مترو پایتخت در سال جدید به آغاز بهره برداری از ایستگاه علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط 4 مربوط می شود؛ این ایستگاه در واقع نخستین ایستگاه از پروژه توسعه غربی خط مذکور به حساب آمده و در ادامه با اضافه شدن 2 ایستگاه دیگر، طول خط 4 از منتهی الیه غربی خود 4200 متر افزایش می یابد.

 هرمزی در ادامه به عملیات عمرانی حجیم ساخت ایستگاه علامه جعفری اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده ای در زمینه خاکبرداری، آرماتوربندی، بتن ریزی و نازک کاری این ایستگاه صورت پذیرفته است تا یکی از ایستگاههای عمیق خط 4 آماده افتتاح شود. پیش بینی های صورت گرفته حاکی از آن است که ظرفیت مسافرپذیری خط 4 مترو تهران با تکمیل بخش های توسعه شرقی و غربی آن طی سالهای آینده، به میزان قابل توجهی افزایش یافته و حداقل 30 درصد به جمع مسافران کنونی این خط افزوده شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان گفت: اهمیت پروژه توسعه غربی خط4 مترو آنجا بیشتر عیان می شود که یادآور شویم ایستگاههای جدید این خط در دو ایستگاه با خطوط 5 و 6 مترو دارای ایستگاه تبادلی شده و همین امر باعث ارائه انتخاب های بیشتر و متنوع تر به مسافران 3 خط مذکور می شود.

گفتنی است ایستگاه علامه جعفری روز شنبه نهم اردیبهشت ماه 1402 افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.