| کد خبر: 255381 |

بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ترمیم آسفالت راه های اصفهان در حال اجراست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان از اجرای پروژه های روکش آسفالت و لکه گیری راه های استان با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در سالجاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان از اجرای پروژه های روکش آسفالت و لکه گیری راه های استان با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در سالجاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ فرزاد دادخواه به مناسبت "روز ایمنی حمل و نقل" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از ۱۱ اکیپ در راه های استان مشغول لکه گیری و روکش آسفالت هستند.هفتم اردیبهشت، روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: استفاده از روش های نوین در اجرای روکش آسفالت حفاظتی بویژه در راه های فرعی، روستایی و معابر کم تردد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان افزود: امسال بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای روکش آسفالت حفاظتی در استان منعقد که اجرای آن شروع شده است و امیدواریم بتوانیم تا پیش از پایان فصل کاری(اواسط پاییز)، گام موثری در راستای ترمیم رویه آسفالت راه های استان برداریم.

وی اضافه کرد: عُمر رویه آسفالت در بعضی از راه های روستایی استان اصفهان بدلیل کمبود منابع مالی، به بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال رسیده است.

دادخواه خاطرنشان کرد: ارتقا و ایمنی راه ها بعنوان اولویت نخست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است که در نتیجه آن کاهش حوادث رانندگی، تلفات، مصدومان و هزینه ها و خسارت ها را بدنبال دارد.

به گفته وی، کار بزرگی در زمینه ارتقای ایمنی راه های استان شروع شده است و نیوجرسی های مَفصلی بتُنی در محورهای اولویت دار و پُرترددی مثل آزادراه معلم، محور اصفهان- بهارستان، محور کاشان- نطنز- اردستان و ورودی اصفهان از سمت سجزی در حال نصب است و تمام مبادی ورودی شهر اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد.

دادخواه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راه های استان انجام شده و در حال اجراست، بیان کرد: اصفهان بعنوان چهارراه ترانزیتی کشور در همسایگی ۹ استان قرار دارد و دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که ۵۰ درصد طول این راه ها شامل راه های روستایی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان اظهار داشت: راه های روستایی این استان بدلیل میزان تردد و وجود مناطق گردشگری و حجم بالای جابه جایی بار و محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: بطور متوسط روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در محورهای اصلی و مجهز به تردد شمار اصفهان ثبت می شود که با توجه به این حجم بالا باید اقدامات ویژه ای انجام شود و راه های این خطه فراتر از دیگر استان ها مورد توجه قرار گیرد.

دادخواه ادامه داد: بدلیل وجود صنایع بزرگی نظیر فولاد مبارکه و ذوب آهن، شهرک های صنعتی متعدد و بیش از یک هزار معدن فعال، حجم زیادی از بار در این استان حمل می شود که در بعضی موارد با تخلف هایی از جمله حمل بار با تُناژ اضافه همراه است که خسارت شدیدی به رویه راه های استان وارد کرده است.

وی با اشاره به جابه جایی سالانه ۵۴ میلیون تُن بار در استان اصفهان اظهار داشت: حدود یک هزار کیلومتر از راه های شریانی و اصلی این استان خرابی شدید با متوسط دارد که هزینه ترمیم آن در سال جاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.