| کد خبر: 255289 |

کمبود اعتبارات؛ عامل کاهش کیفیت راه‌ های استان اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: یکی از دلایل کاهش کیفیت راه ها کمبود اعتبارات است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اعلام اینکه یکی از دلایل کاهش کیفیت راه ها کمبود اعتبارات است، گفت: این راه ها هنگام ساخت به دولایه و برخی محورها به سه لایه آسفالت نیاز دارند، وقتی تعداد لایه به یک عدد کاهش پیدا می کند، قطعا این محور با یک لایه آسفالت برای حمل و نقل باری مناسب نیست، اما تردد متعدد ماشین های سنگین در این محورها موجب ترک خوردگی آسفالت ها خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرزاد دادخواه، روز پنجشنبه، ۷ اردیبهشت ماه در نشست خبری با  اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل  با بیان اینکه در راه های روستایی استان به علت وجود مناطق مختلف گردشگری و حمل و نقل باری تردد بیشتری نسبت به کشور وجود دارد، اظهار کرد: در راه های استان به عنوان چهارراه ترافیکی با ۹ استان همسایه هستیم، محورهای اصلی به دستگاه ترددشمار مجهز هستند و به غیر از ایام نوروز روزانه یک میلیون و ۲۰۰ تردد ثبت می شود.

با تاکید بر اینکه بیش از هزار معدن در استان فعال هستند، افزود: در این راستا حجم بار زیادی در محورها جا به جا می شود، همچنین به علت عدم رعایت حجم بار مناسب خسارت زیادی به روکش آسفال ها  وارد خواهد شد، اما این اضافه تناژ بارها زمانی اتفاق می افتد که بارنامه صادر نمی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اعلام اینکه ۵۴ میلیون تن بار در سال در استان جا به جا می شود، گفت: حدود هزار کیلومتر خرابی شدید در راه های شریانی و فرعی روستایی به علت عمر بالای ۲۵ سال داریم. امسال بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان قرار داد در دست مناقصه داریم، امیدواریم تا پایان فصل کاری، ترمیم مناسبی در سطح محورها ایجاد کنیم تا حوادث و خسارات در سطح جاده ها کم شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در محورهای استان سفر کرده اند که جز شاخصه های استان در کشور است. تکمیل و احداث راه های روستایی و فرعی موجب می شود تا افرادی که قصد دارند در این محورها تردد کنند، وارد شریان های اصلی نشوند و به همراه آن تصادفات کاهش پیدا خواهد کرد.

دادخواه در خصوص  اقدامات انجام شده جهت بهبود  ایمنی راه های استان، توضیح داد: در زمینه ارتقا ایمنی راه ها، به نصب حفاظ بتنی در برخی محورهای چهارخطه پر تردد مانند آزادراه معلم، اصفهان - بهارستان، محور کاشان - نطنز - اردستان و ورودی اصفهان از سمت سگزی اقدام شده است، این حفاظ های بتنی یا نیوجرسی های مفصلی موجب کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری با محدودیت منابع مالی رو به رو است و  هر کیلومتر ترمیم حدود دو تا ۲.۵ میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: حضور ۲۱ روزه  پرسنل راهداری در نوروز ۱۴۰۲ در راه ها موجب کاهش تلفات و تصادف ها در جاده ها شد، مطابق با گزارشی که پلیس اعلام کرده در سال گذشته ۳۶ درصد کاهش تصادف داشتیم اما از این آمار رضایت نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، چشمگیر نبودن کاهش تلفات را به علت افزایش سالانه رانندگان و تعداد خودروها دانست و توضیح داد: تمام تلاش و اقدامات راهداری به منظور کاهش تلفات و تصادف ها انجام خواهد شد، اما با این وجود کاهش تلفات نسبت به سال قبل بین یک تا پنج درصد است.

وی با بیان اینکه احداث راه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، بیان کرد: یکی از دلایل کاهش کیفیت راه ها کمبود اعتبارات است، این راه ها هنگام ساخت  به دولایه و برخی محورها به سه لایه آسفالت نیاز دارند، وقتی تعداد لایه به یک عدد کاهش پیدا می کند، قطعا این محور با یک لایه آسفالت برای حمل و نقل باری مناسب نیست، اما تردد متعدد ماشین های سنگین در این محورها موجب ترک خوردگی آسفالت ها خواهد شد.

دادخواه با اعلام اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان قرار داد برای محور اصفهان - مبارکه منعقد شد، افزود: محورهای اصفهان - بهارستان - مبارکه، پلیس راه به شهرضا، شهرضا - سمیرم، مبارکه - بروجن (خرابی شدید)، ابتدای حوزه یعنی از بویین میاندشت به طبس، کریدوری کاشان - اردکان و اردکان - چوپانان، سه راهی پلیس راه جندق به سمت جندق - معلمان و کمربندی خمینی شهر از محورهای اولویت دار استان هستند که برای آن ها ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

وی در مورد آب گرفتگی ورودی بهارستان پس از بارش های شدید،   تصریح کرد: آن زمان ۱۱۶ میلی متر بارندگی در دو روز متوالی در اصفهان رخ داد که تمامی روان آب های سپاهان شهر و مناطق اطراف به سمت این محل جاری شد، با این وجود طی تلاش های همکاران این مشکل رفع شد، اما اکنون در این راستا دو لوله ۱۴۰۰ زیر جاده نصب و ۴۰۰ متر کانال کنی انجام شده است، همچنین لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت این نقطه هم بعد از تعطیلات نوروز انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.