| کد خبر: 255173 |

◄ عملیات بهسازی باند پروازی فرودگاه کرمانشاه همچنان بدون افق مشخص

فرودگاه کرمانشاه همچنان ظرفیت پذیرش هواپیمای پهن پیکر ندارد.

تین نیوز

فرودگاه کرمانشاه همچنان ظرفیت پذیرش هواپیمای پهن پیکر ندارد.

به گزارش تین نیوز، فرودگاه کرمانشاه به عنوان قطب اصلی پروازهای غرب کشور متاسفانه همچنان آمادگی پذیرش هواپیمای پهن پیکر را ندارد. 

تسنیم در این رابطه گزارش می دهد: امسال برای دومین سال پیاپی قرار است حجاج کرمانشاهی از طریق فرودگاه امام خمینی تهران اعزام سفر حج شوند و فرودگاه کرمانشاه به دلیل تعمیرات در باند اصلی و آماده نبودن زیرساخت ها امکان میزبانی از زائران حج تمتع را ندارد.

سعید کریمی خو مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال نیز همانند سال گذشته زیرساخت های فرودگاه کرمانشاه برای اعزام حجاج فراهم نشده است گفت: حجاج کرمانشاه با اتوبوس به فرودگاه امام خمینی(ره) کرمانشاه منتقل می شوند و روز قبل نیز چمدان های آن ها تحویل می شود.

به گزارش تین نیوز، فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به عنوان هاب اصلی پروازی غرب ایران دارای 2 ترمینال پروازی است. این فرودگاه در سال 2016، حدود 560 هزار مسافر را جابجا کرده و رکورد تقریبی 5400 پرواز را به ثبت رساند. 

لازم به ذکر است که فرودگاه کرمانشاه در طول 15 سال گذشته تحت عملیات عمرانی و توسعه قرار گرفته است. در سال 1386، در محدوده غربی، 8 هکتار زمین به این مجموعه اضافه شده و مساحت فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه به 237 هکتار رسید. همچنین در سال 1396، عملیات توسعه باند پروازی فرودگاه کرمانشاه آغاز شد که همچنان زمان دقیق افتتاح این پروژه اعلام نشده است. با بهره برداری از طرح توسعه و بهسازی باند پروازی، ایستگاه هوایی کرمانشاه ظرفیت پذیرش هواپیمای پهن پیکر را خواهد داشت.

به گزارش مهر، در تاریخ 30 فروردین سال جاری، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با دکتر یزدانی معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، دکتر سیدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و دکتر محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور دیدار کرد.

این دیدار در راستای بهسازی و نوسازی باند فرودگاه کرمانشاه برگزار و مقرر شد باند اصلی فرودگاه کرمانشاه بعد از ۲۵ سال به شکل کاملاً استاندارد بهسازی و نوسازی شود. در این جلسه کوتاه شدن زمان بهسازی و بازسازی باند شماره یک فرودگاه کرمانشاه از یکسال به شش ماه تصویب و همچنین مقرر شد در راستای رفاه حال مردم و ایجاد زیرساخت های اقتصادی و گردشگری، تعداد پروازهای کرمانشاه به تهران و بالعکس به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.