| کد خبر: 255160 |

برنامه ریزی برای توسعه پیاده‌ راه‌ ها و پیاده‌ روی در تهران

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از برنامه ریزی برای توسعه پیاده راه ها و پیاده روی در تهران خبر داد.

تین نیوز

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از برنامه ریزی برای توسعه پیاده راه ها و پیاده روی در تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، کامران اخباری معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در سی و هشتمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری های مناطق ۲۲ گانه اعلام کرد: ما در حوزه توسعه حمل و نقل پاک به دنبال استفاده بیشتر شهروندان از «میکرو موبیلیتی ها» هستیم که شامل دوچرخه، موتور برقی و اسکوتر است و به موازات آن، توسعه پیاده راه ها و پیاده روی را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه کل سفرهای روزانه شهر تهران، حدود ۲۰ میلیون سفر است که حدود ۲۰ درصد این سفرها زیر ۵ کیلومتر است و تمرکز اصلی ما مدیریت سفرهای کوتاه است که قابلیت انجام با دوچرخه، موتور برقی، اسکوتر و پیاده روی را دارند، اظهار کرد: در بررسی اهداف سفرهای کوتاه مدت، مشخص شد که ۴۱ درصد این سفرها شغلی، ۲۹ درصد آموزشی، ۱۶ درصد برای خرید و ۱۴ درصد تفریحی هستند، ضمن اینکه ۴۰ درصد این سفرها با خودروی شخصی و مابقی با سایر مُدهای حمل و نقلی انجام می شوند.

اخباری با بیان اینکه آموزش در حوزه ترافیک به عنوان تکلیفی مهم شامل دو محور «آموزش شهروندی» و «مشارکت های مردمی و امور ترویجی» است، تصریح کرد: آموزش، یکی از سه رکن مثلث مدیریت ترافیک است و نهادینه کردن مفاهیم ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات و نیز برگزاری دوره ها و برنامه های آموزشی و فرهنگی از جمله آموزواره فصلی حرکت از جمله برنامه های ما در این حوزه است.

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک با تأکید بر موضوع آموزش و اهمیت و ضرورت به حداقل رساندن و حذف رفتارهای نادرست ترافیکی با استفاده از فرصت های ترویجی و تبلیغی و اجرای برنامه های میدانی، خاطرنشان کرد: دست یابی به توسعه اجتماعی و فرهنگی با جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان های دولتی و غیر دولتی (سمن ها) از جمله اهداف و برنامه هایی است که در دستور کار داریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.